Per camper door Marokko

Kan iemand meer info verstrekken over het individuele reizen van en naar Marokko. Wij willen daar verblijven in de winterperiode. We hebben een vaste gastank voor koken e.d. is deze eenvoudig te vullen en met wat voor adepter. Is wifi algemeen gebruiksgoed. Is er een GPS voor Marokko? Waar zijn wegenkaarten en campings/camperplaatsen te verkrijgen? Is het te doen als individueel. enz. enz.
Bij voorbaat dank voor de info.

Dvhaaaren

Hallo Dvhaaaren,

Lijkt me fantastisch om in de Europese winter door zuid Marokko te reizen. Gas is hier ten overvloede, maar dan in verschillende maten flessen e.d. Ik weet niet hoe het gaat met auto’s op gas. Ik ga er van uit dat je dit gas gebruikt. Er zijn uitgebreide wegenkaarten voor GPS. Erg veel Fransen zijn in de winter in het zuid-oosten te vinden op de rand van de woestijn. Op Internet moet er voldoende over te vinden zijn. Als indivueel kun je hier veilig reizen. Alleen Westelijk Sahara (bezet gebied) zou ik niet aanraden.
Ik woon nu 4 jaar in Marrakech en heb er een Riad in de Medina verbouwd. Ik beheer het nu als B&B (www.ryadaicha.com). Je bent gelijk uitgenodigd. Marrakech is een mooie stad en vlakbij mijn riad is een grote parkeerplaats.
Groet,
Loek

Dag Loek,
Dank voor je mail en antwoord. V.w.b. het gas we hebben een gastank die we aan de pomp vullen indien mogelijk met propaan. We zijn voornemens naar Zuid Spanje te rijden en daar een overtocht te boeken of we langs komen kan ik niet beloven maar in ieder geval dank voor je info.
groeten, Dirk

Hoi Dirk,
het is prima te doen om individueel met de camper door Marokko te reizen.
Wij hebben dat de afgelopen jaren 4 x gedaan en met ons duizenden anderen.
Er zijn genoeg campings en op sommige plekken kun je vrij staan.
Gas laten vullen kun je denk ik moeilijk met een vaste tank.
Er zijn een aantal gasvulstations voor butaan en ook propaan, maar wij lieten onze flessen daar vullen, heb grote vraagtekens bij een vaste tank laten vullen.
TomTom heeft een kaart voor Marokko.
Wifi kun je op veel plaatsen ontvangen. Wij kochten een dongel bij Maroc Telecom voor €18,- en dan heb je daar ook nog een maand onbeperkt internet bij. En na een maand verleng je weer voor €18,-
Verder vind je info op onze site en links naar campings etc.

Ook vind je info op het camperforum (zoekfunctie gebruiken) over Marokko. http://www.camperforum.nl
Mochten er dan nog vragen over zijn dan hoor ik het wel.
groeten,
Thole