Wij zijn van plan om in november naar Patagonië af te reizen. We willen een auto huren in Buenos Aires en gedeeltelijk over de RN40 naar El Calafate rijden. Daar laten we de auto achter.
Ik kan echter nergens achterhalen wat nu precies de drop off kosten zijn. Ik weet dat graag voorafgaand aan de boeking. Of zit er niets anders op dan af te wachten tot we de auto ophalen en komen we er dan pas achter?
Wie weet wat in ons geval de drop off kosten kunnen zijn of wie heeft info over een vergelijkbare situatie?
Ik heb tarieven die al snel richting de 900 euro gaan, dit is vanuit Bariloche (bijna 1700 km noordelijk van El Calafate). Houd er rekening mee dat deze route grotendeels onverhard is, neem altijd voldoende benzine mee en huur een goede terreinwagen.
Groet,
Jan
Mijn persoonlijke advies: doe het gewoon niet
Huur eventueel ter plekke (El Calafate/Bariloche/Puerto Madryn een auto om lokaal rond te rijden, dan ben je in ieder geval goedkoper uit.
Veel mensen realiseren zich niet dat Patagonië écht honderden kilometers ´niets´ is. Dus ook geen dorpjes/steden, geen ander autoverkeer (van Puerto Madryn tot Esquel zijn wij ongeveer 25 auto´s tegengekomen!). Dus als er iets gebeurt ben je letterlijk erg ver van huis. Als de verhuurder moet komen om de auto op te halen bij pech ben je zo 2 dagen verder.