patagonia

hallo!
ik ga in november naar argentie en wil graag een dag of 3 naar Patagonia.Heeft iemand misschien nog een advies welke trip je daar het beste kunt nemen.

Thxs

Ehm… enig idee hoe groot Patagonie is? Beslaat ongeveer heel Europa :smiley:

Japanners doen heel Europa in een week, dus drie dagen voor een gebied ter grote van half Europa moet kunnen. :slight_smile: :slight_smile:

Dat is ook weer zo :wink:

Maar nu even serieus: ik zou dan kiezen voor óf een bezoek aan de Península Valdéz (walvis seizoen), óf voor een bezoek aan de gletsjers bij El Calafate. Beide in 3 of 4 dagen te doen, kijk anders even voor inspiratie bij onze bouwstenen Argentinië

Het ligt eraan wat je wilt natuurlijk. Drie dagen is nogal kort, je kunt kiezen voor 1 gebiedje. Zelf zou ik gaan voor het ontzettend mooie wandelgebied rond El Chalten. Veel relaxter als t bomvolle en veel te toeristische Calafate. Gletsjer is natuurlijk indrukwekkend, maar het circus eromheen maakt het een stuk minder. Valdes hebben wij overgedlagen vanwege het seizoen, maar is natuurlijk ook een eindje reizen…

1 like

In el chalten kun je ook naar de viedma gletsjer, waar ik een ice trekking op heb gedaan. Maar je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld te gaan ijsklimmen. Op die manier kun je genieten van het mooie wandelgebied rond el chalten én naar een gletsjer en zo zoveel mogelijk natuurschoon van patagonie zien. Overigens is een ice trekking op de viedma gletsjer stukken goedkoper dan op de perito moreno.

1 like

Wij verblijven ook in el Chalten en el Calafate in november.

Wie weet hoe koud Patagonie is in november? We kunnen wel wat kledingtips gebruiken?

Lekker weer, zonnetje overdag, koud snachts. Neem een dikke jas mee naar perito moreno. El chalten: wandelen zonder jas, in december.

Hallo,
Is er iemand in torres del paine nu? Wij gaan daar 12 november naartoe maar het weer ziet er slecht uit op internet! Iemand een idee hoe het daar nu is?

Vanessa

Hoi Vanesss,

Ik ben in El Chalten vanaf 19 november. Ik heb als tip volgende website gekregen, hier kan je onder meer zien hoe veel wind er is.

http://www.windguru.cz/nl/