Past deze spanningsomvormer in stopcontact type A of B?

Goedeavond allemaal,

Ik ga op reis in oktober naar El Salvador. Nu is mijn vraag of deze spanningsomvormer in stopcontact A of B past. Mijn dank is groot.

Ik denk zelf van wel vanwege de 2 pinnen.

Hoi!

Of je spanningsomvormer past, hangt volledig af van de specifieke stekker die eraan zit in combinatie met het type stopcontact dat je tegenkomt. Een omvormer met een tweepolige stekker (type A) is het meest flexibel, omdat deze in zowel type A als type B stopcontacten past. Heb je echter een omvormer met een driepolige stekker inclusief aarding (type B), dan krijg je deze alleen in een type B stopcontact. In een type A aansluiting ontbreekt namelijk het gat voor de onderste ronde pin, waardoor je de stekker er simpelweg niet in krijgt.

Het is daarnaast verstandig om nog even te controleren of je daadwerkelijk een zware spanningsomvormer nodig hebt. De meeste moderne laders voor telefoons, laptops en camera’s zijn tegenwoordig geschikt voor een voltage tussen de 100V en 240V. Als dit op je apparaat staat, heb je voldoende aan een eenvoudige en goedkope wereldstekker. Een echte omvormer is eigenlijk alleen noodzakelijk voor apparaten die puur op 230V werken en veel stroom verbruiken, zoals een föhn of een waterkoker.

Om welk specifiek apparaat gaat het precies dat je wilt gaan aansluiten?

Goedenavond beste Sanne,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat ze in El Salvador stopcontacten type A of B hebben. Ik wil 2 apparaten meenemen die voor mij belangrijk zijn omdat ze alleen op 230 V werken.

Tandenborstel van Oral B. Vanwege een ongeluk mag Ik niet meer met hand tandenborstel poetsen. De andere is een scheerapparaat. Dus ik moet een omvormer hebben of kopen. Telefoon laat ik laden met min eenvoudige reisstekker. Die kan op stopcontacten type A.