Paspoort of ID-kaart Bulgarije

Wij gaan van de zomer naar Bulgarije en onze kids hebben een ID-kaart.

Heeft iermand ervaring of dit voldoende is voor Bulgarije en of moet je ook voor de kinderen een paspoort hebben ??

Gr.
Eugene

Je kunt de kinderen bij laten schrijven in je eigen paspoort… Maar volgens mij is de ID-kaart niet voldoende want Bulgarije staat niet op de achterkant, leeftijd heeft daarop niet echt invloed lijkt me.

Volgens mijn informatie heb je voor Bulgarije een paspoort nodig, het schijnt zelfs dat het na thuiskomst nog minstens drie maanden geldig moet zijn.
Probeer de info eens te vinden op minbuza, daar staat denk ik wel wat over reisdocumenten.

Xander

Inmiddels zijn de regels veranderd. Het is tegenwoordig ook mogelijk om met een ID-kaart Bulgarije te bezoeken, mits je met een vliegtuig aankomt. Voor eigen vervoer of trein gelden er andere regels.

let er alleen wel op dat als je met de trein reist en bijvoorbeeld vanuit hongarije komt dat je dan wel paspoort nodig hebt als je door servie reist, want daar is alleen ID niet voldoende en verschillende medereizigers die op weg waren naar Bulgarije zijn uit de trein gezet en hadden erge problemen bij de grensovergangen…

Paspoort is mi het best, al kun je ook met een id kaart het land in (de gemiddelde Bulgaarse douanier is niet echt vriendelijk dus hoe midder gedoe de beter). Als je met de trein reist is een paspoort een must als je door kroatie en servie reist. Als je in servie geen paspoort maar een id kaart hebt is het of 70 euro of het land niet in…

Succes

Een kennis die afgelopen zomer voor het eerst naar Bulgarije ging kan het bovenstaande bevestigen. Op vliegveld Burgas kan je zo door met je id kaart…

Bulgarije hoort al enige maanden bij Europa, iets dat bij elke Bulgaarse grens niet te ontkennen is. De bekende blauwe borden met de cirkel van sterren zijn daar echt groot. Betekend dat ID dus genoeg is.