Paspoort nodig - Als Belg via Nederland naar Egypte

Hallo,
Heb net gebeld met de paspoortcontrole van de Koninklijke Marechaussee.
Die wisten mij te vertellen dat Belgen geen reispas nodig hebben. Een elektronische ID-kaart is voldoende.
Ze moet wel geldit zijn zes maanden na vertrek uit Egypte. En je moet ook twee pasfoto’s mee hebben.
Wij vertrekken namelijk op 2 juli ook naar Egypte en had ook al tegenstrijdige berichten toegekregen van verschillende instanties.
Ik ben nu uiteindelijk ook gerustgesteld.
Dus gene stress. Geen reispas nodig!
Groeten
Jasmin

Hallo,

Even deze conversatie terug ophalen…
Over enkele weken (in april 2014) vertrekken wij ook naar Egypte (sharm el sheikh).
Wij zijn ook Belgen en reizen via Schiphol af naar Egypte.

Het is ook nog zo vandaag, dat je alleen een Belgisch identiteitskaart nodig hebt en dus geen internationale reispas?

Iemand heel recent ervaringen hiermee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

voor leuke en gezeliige groepen over en alleen van egypte

For news only from egypt !

Egypte cafe

voor tips , trips , en reclame !

Nederlanders, Belgen en egyptenaren met een liefde voor Egypte

A nice Dutch facebook group of Dutch people and Dutch speaking Egyptians with a love for Egypt This page is only in Dutch

Ter info; ondertussen is het me duidelijk geworden dat je als Belg geen internationale reispas nodig hebt voor Egypte, ook niet wanneer je als Belg via Nederland wil reizen.
Dit werd mij bevestigd door verschillende instanties, waaronder de Egyptische ambassade in Belgie: http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/ambassades_en_consulaten/buitenlandse_ambassades_en_consulaten_in_belgie/

Ter bijkomende info; ik dacht dat ik er was, maar…
Ik had ook nog een bevestiging gevraagd via e-mail en het is niet te geloven; nu zegt men omdat wij via Amsterdam vertrekken, wel een internationaal reispas nodig hebben, omdat ‘dat is wat ze eisen in Nederland om op de vliegtuig te geraken’.
Kan het nog verwarrender?? Ik word er een beetje zot van…

Die bevestiging via mail, van wie kwam dat? Het reisbureau (in mijn geval Neckerman NDL) lijkt te denken dat een reispas wél nodig is. Anderzijds zegt men bij de Nederlandse ma