Pasha

Zojuist de grove planning gemaakt voor een treinreis door oost Europa met eindbestemming Istanbul.
Steden die we willen gaan bezichtigen zijn o.a. Nürnberg, Praag, Krakte, Boekarest, Boedapest, Sofia, en Istanbul.
Ervaringen dan wel tips zijn welkom…

Hoi Robpolmans,
Welkom op wereldwijzer,
Ik lees dat je graag met de trein reis door Europa,nou dan zal je wel een zee van tijd hebben om alles te bezichtigen.Nu als je eventueel met vragen zit over een bepaalde land waar je naar toe trekt,dan kan je steeds een berichtje posten in het Europaforum hier op wwz. even hier aanklikken
Nog veel suc6 met je treinreis door Europa!
groet:georgessiam.

Hoi Rob,

Ik heb enkele grote treinreizen door Europa gemaakt en de door jou uitgekozen steden ook bezocht.
Goede keus, allemaal mooie steden. Een paar tips die misschien bijzonder zijn buiten de bekende toeristische attracties.

Ik weet niet of je er van houdt maar in Nurnberg is het indrukwekkende documentatiecentrum Reichsparteitaggelande te vinden, waar een brok geschiedenins m.b.t de 2e w.o. is te vinden en drink op het terras in de stad eens een authentiek Rauchbier, een naar spek ruikend bier. Apart.

Boekarest zou ik zeker het Huis van het Volk bezoeken. Hier wordt pijnlijk duidelijk aan wat voor enorme grootheidswaanzin Ceaucescu leed.

Boedapest is sowieso een mooie stad, maar er is ook een prachtige synagoge te vinden (één van de mooiste die ik ooit heb gezien) met een herdenkingstuin en museum.

Ik neem aan dat je met Krakte Krakow bedoeld en dan zou je eigenlijk Auschwitz moeten bezoeken. Je wordt er niet vrolijk van, maar het is zeer indrukwekkend en het maakt duidelijk wat nooit meer mag gebeuren.
Daarnaast zijn de zoutmijnen van Wielisczka (of zoiets:)) de moeite van het bezoeken waard.

In Istanbul mag de Bazaar niet ontbreken natuurlijk. Daarnaast vond ik een Romeins ondergronds wateropslagsysteem heel bijzonder, maar ik ben de naam vergeten.

In Praag is de Joodse wijk met het Joodse kerkhof de moeite van een bezoek waard.

Dit allemaal naast de bekende toeristische attracties die er legio zijn.

Hoe dan ook, heel veel plezier.

Groet,

Ton