Ik ben Danielle, 18 jaar oud en hou van reizen met de trein.
Tot nu toe ben ik vooral met mijn ouders op vakantie geweest en ik heb ik al een heleboel moois van ons Europa gezien. Dit jaar ga ik mijn eerste echte treinreis maken, eindelijk! De bestemming is het Oosten van Europa.
Het lezen van al jullie reisverhalen maakt me nog enthousiaster om dit jaar weer op vakantie te gaan.
Hoi Danielle,welkom op wereldwijzer!
Nou de Oost-Europese hoofdsteden zijn slechts enkele uurtjes met de trein van elkaar verwijderd.
Je hoeft niet te twijfelen: pak je rugzak en ga op weg, want Oost-Europa is een lust voor het oog, reisvriendelijk en ook goedkoop.
Je kan misschien je reis beginnen door Berlijn,een paar daagjes verblijven om de overblijfselen van de Berlijnse muur, de historische monumenten en de uitstekende musea te bezoeken Daniella.
Nadien kan je misschien verder reizen naar buurland Tsjechië (Praag) je komt er vooral veel prachtige historische gebouwen tegen.
In de wijken van Vinohrady en Žižkov heb je het uitgangsleven alsook kan je daar heerlijk shoppen.
De volgende halte is Wenen,ben er vroeger met een schooluitstap geweest !
Het Hundertwasserhaus & Schönnbrun alsook de Dierentuin van Wenen zijn de moeite waard om te bezoeken,Danielle!
Eventueel kan je nog je reis voortzetten naar andere nabijgelegen landen zoals,Slovakije of Hongarije?
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op verschillende landenforums die hier aanwezig zijn op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je gaat bereizen in de toekomst,Danielle !
groet,georgessiam.