Partner(s) gezocht voor start horeca-onderneming Griekse eilanden

Beste Lezer,

Ik zoek een mede-ondernemer M/V om samen mogelijkheden te onderzoeken of het ontwikkelen (nieuw te bouwen?) van een klein (bijv. 24 studio’s) luxe hotel/appartementen-complex met: boutique/mini-spa c.q. hamam/zwembad & poolbar met snacks, enzovoorts, misschien mogelijk is in de toekomst.

Ik denk zelf aan 1 van de Griekse eilanden, bijv.: de Sporaden (m.n. Alonissos), Corfu, Lefkas, Kefalonia, Anti-Paros (misschien Mykonos).
Andere voorstellen meer dan welkom.

Het liefst zoek ik iemand met eigen uitgesproken ideeen !, eventueel iemand met een horeca-achtergrond (maar dit is van ondergeschikt belang, is wel handig trouwens), enthousiast en creatief, iemand die de Griekse eilanden ook kent en droomt van leven in de zon en uiteindelijk een goede boterham wil verdienen.

Wil mij richten op een specifieke doelgroep: dertigers/rustzoekers/singles/homo’s, om kort te gaan: mensen die luxe en verzorging willen.

In dit stadium wil ik niemand uitsluiten om te reageren, eigen geld, investeringen etcetera, komt later wel aan de orde.
Het begint met een idee of een verlangen, daarna bespreken we de zaken concreter.

Ik hoor graag van jullie !!

Bas Venema (42 jaar)

ik heb wel intresse

Misschien kun je een mail sturen en ‘iets’ meer vertellen ?

Groet Bas.

Hallo Bas

Ik lees net je vraag over ideen voor een resort-concept .
In Mexico ( bv Careyes) zijn veel van dit soort luxeondernemingen met een goed concept en makkelijk terug te vertalen naar een Grieks-Lounge thema .

Voor de keuze van een eiland is denk ik oa belangrijk hoe bereibaar het is dus is er een vlieghaven op dat eiland , ik geloof dat Paros alleen maar bereikbaar is per boot .

Als je je richt op luxe singles , homo’s ed is het belangrijk dat je een goed , “modern” design concept hebt in alle faccetten.
De inrichting van de studio’s/kamers , de inrichting van de Haman , er moeten makkelijk toegankelijk gemeenschapelijke ruimtes zijn zoals bv. een internetlounge (waar het mogelijk is om foto’s te uploaden en eventueel te bewerken met photoshop) die bijvoorbeeld grenst aan een loungeroom met een goede bar en eventueel oesterbar en champagne .

Deze ruimte kan je laten uitkomen op een overschaduwt terras waar ook gegeten kan worden en die op zijn beurt weer grenst aan een outdoorpool.
Het is voor mensen dan makkelijker met elkaar in contact te komen .
De winkel is eigenlijk hetzelfde idee , gericht op de doelgroep zijn items :designzonnebrillen , condooms , earplugs ( soort oorbellen) , designsieraden , misschien kan je een plaatselijke tattoomaker vinden , lokale kunst , parfums , selectie boeken , design-ansichtkaarten , goede eiland maps voor de wandelaar en scooterrijder .
Ook kan je wat mooie scooters onder je beheer houden en deze bij de duurste studio’s in de prijs inbegrijpen en bij de mindere dure studio’s , verhuren.

Het eten moet internationaal zijn ( visgerechten ) maar met Griekse producten te bereiden zijn (om de productiekosten laag te houden ).
Dvd spelers in alle kamers en de mogelijk om dvd’s te huren of id.

Alhoewel de concepten in Careyes wat groter en kostbaarder zijn is het redelijk makkkelijk om dat wat in kleinere schaal om te zetten.
Ik heb zelf geen geld maar misschien heb je wat aan deze ideeen .

Succes met je onderneming

Beste Bas,

we zijn zojuist terug van een heerlijke vakantie op Rhodos.
Al een tijdje zijn we aan het nadenken over een het starten van een eventuele horeca onderneming in het buitenland, met als voorkeur Griekenland.
Ben je op zoek naar meerdere partners of echt maar 1?
Mijn vriend en ik zitten slechts in de beginfase maar zijn steeds serieuzer aan het orienteren om daadwerkelijk met iets dergelijks te gaan beginnen.
Een dergelijke plan spreekt ons erg aan en met kernwoorden als luxe, genieten van zowel feest als rust, comfort en heerlijk eten…iets wat we zelf ook erg belangrijk vinden.
misschien eerst mailen en wat ideeen uitwisselen.

met vriendelijke groet,

Bram en Barry

Beste Bram & Berry,

Mail jullie email adres naar : [EMAIL=“awakeaware@hotmail.com”]awakeaware@hotmail.com, dan stuur ik jullie wat persoonlijke informatie, okay ?

Vriendelijke Groet,

Bas.

Hoi Bas,

Mijn vriend en ik zijn sinds vorig jaar tijdens onze vakantie op samos ook erg enthousiast geworden over de griekse eilanden. We zijn ook aan het nadenken over het opstarten van een eigen onderneming: eerste gedachte, iets van een strandtentje of iets dergelijks. We zitten nog in de orienterende fase en kijken naar alle mogelijkheden. Wellicht kunnen we iets voor elkaar betekenen? Mail me even, dan kunnen we nader kennis maken: [EMAIL=“suuszje@hotmail.com”]suuszje@hotmail.com

Met vriendelijke groet,
Susanne

heyhey…

ik zou ook graag willen werken in het buitenland
en snap dat jullie allemaal super enthousiast zijn !!
maar ik zoek een baan als kapster of in een hotel een salon!!
dus wie weet ga je iets beginnen en wil je een kapsalon in je hotel…
neem contact op

groetjes nathalie

kalimera,
ik heb een e-mail op awakeaware gestuurd,wacht op je antwoord.
Nikos.

Nikos, dit is een heel oud bericht… uit 2006 wel te verstaan…
Dus mocht je geen reactie krijgen, dan kan dat de reden zijn! :slight_smile:

ja…, dank je wel… ik heb alleen naar de maand gekeken en niet naar 't jaar. jammer had iets mooies kunnen worden.
nogmaals dank en wie weet tot een andere keer.

groetjes,
                                                                           Nikos