Hallo woont je man of vrouw in marokko.Om naar nederland te gaan moeten zij het inburgeringsexamen afleggen. Heb je hierbij hulp nodig? Neem contact met me op tel:0666812206 omgeving agadir. Groeten
Hallo
U zegt het verkeerd…
Als je buitenlandsepartner in NL wilt wonen dan moet hij/zij inburgeren. ( MVV en VVR procedure ) ( nationale route ) inburgerins plicht .
Maar als je gewoon buitenlandseparnter voor een kort verblijf (toeriste visum) naar NL wilt komen hoeft hij/zij helemaal niet inburgeren ( geen inburgerings plicht )
En Als je buitenlandsepartner voor een toeriste naar NL laat komen en je gaat samen met je partner ( gezin ) naar een andere EU land ( EU route ) voor bvb 5 maanden en dan gaan ze weer terug naar NL dan hoeft hij /zij geen inburgering te doen. ( geen inburgerings plicht ) .
Ik heb het hier over mvv aanvraag geen toeristen visum!!. Je praat wel makkelijk maar zo makkelijk gaat het absoluut niet. Niet iedereen krijgt zomaar een toeristen visum, waardoor de meeste mensen tog een examen MOETEN afleggen om naar nl te kunnen gaan.
Het is wel gemakkelijk om iemand naar NL te halen en ook op een toeristen visum. Mijn vrouw is 3 keer op een toeristen visum ( kort verblijf ) naar NL gekomen en de 4e keer ook op een toeristen visum naar daarna zijn we naar Duitsland gegaan ( EU route )
Het is buiten de regels dat de Ambassade mensen verplichten om bij een toeristen visum een examen te moeten doen.
Een toeristen visum is gemakkelijk om te verkrijgen als je maar alle documenten voor elkaar hebt ( de garantsteller/uitnodiger uit NL en de persoon die de visum aanvraagt doet buitenlandse partner/ familielid. Maar ambassades hebben een handje van om visums weigeren ’ reden vestiging gevaar" ook al is het niet zo .
Ik vind het wel leuk dat u mensen wilt helpen met Nederlandse les en ik hoop dat u veel personen krijgt.
Groet, Marcelvr
Dan is het dat je vrouw geluk heeft.
Ik heb nu in totaal 35 mensen les gegeven en heb r op dit moment 6 . Geen een heeft een toeristenvisum kunnen krijgen!. Zoals je zei vestigings gevaar. Dus dan moeten ze wel voor het
Examen gaan. Om bij hun partners te kunnen wonen. En bedankt voir dat laatste stukje.
Als de Ambassade elke keer visums afwijst dan moeten de persoon in NL een klacht indienen bij de Europese hof en bij Solvit nederlanden en sowieso een proses en bezwaar indienen bij de IND vanwege vestiging gevaar of andere redennen.
Klacht indienen bij de Europese hof en Solvit Nederland , Dat de Ambassade de regels overschijdt metname , Inbugeren/ examen afleggen bij een troeristen visum ( visum c ) en afwijzing visum op vestingings gevaar of andere redenen ( als de personen inkwestie wel alle documenten hebben afgegeven en dat de inkomen wel voldoende is )
In bezwaar gaan bij de IND wordt vaak alsnog in de helft van de gevallen het visum verleend.
Als u niet voor de Ambassade/ IND werkt dan adviseer ik u om met de personen te praten over een aanklacht indienen bij de IND , Europese hof en de Solvit Nederland.
Maar als u wel voor de Ambassade/ IND werkt dan overschijdt ook de regels.