De discussie is recentelijk (en ook minder recentelijk) al gevoerd. Heb de argumenten zo veel mogelijk laten staan, de paar posts met minder inhoud verwijderd.
Bovendien is er geen ruimte voor discussie: verboden is verboden en op Wereldwijzer bieden we hier geen ruimte voor illegale zaken (zie de Canada spelregels).
Mijn vriend en ik gaan over 2 weken naar Canada. Ik heb geen zin te moeten kijken naar wat evt. goedkoper zou zijn, losse dagpasjes of een jaarpas. Ik neem gewoon een jaarpas. Kan ik gewoon overal heen waar ik heen wil.
Maar hoe dan ook: Uit principe zet ik er direct mijn handtekening op!
Ik vind namelijk ook, als je wilt dat deze parken goed worden onderhouden, moet je daar gewoon normaal voor betalen.
In NL zouden ze er al veeeeel meer voor vragen, deze $70,- is een schijntje!
Doorverkopen vind ik ook echt gierig overkomen.
Wat er al gezegd werd, je betaalt aardig wat voor de reis…moet je hier dan op ‘besparen’?
Je zal ook geen maaltijd overslaan, ‘omdat de reis al zo duur is’, toch?!?!
De laatste posts hier dateren uit 2011.
Hoe zit het nu?Hoeveel kost een jaarpas ongeveer?Is dat zoals in de US en geldig voor alle inzittenden van de wagen?Ik vertrek volgende maand naar 't westen met 3 andere vrienden.
Een jaarpas voor een “Family/Group” is CA$ 136,40, dat is inderdaad voor auto plus inzittenden. Dagkaarten daarvoor zijn CA$ 19,60, dus vanaf 7 dagen loont een jaarkaart. Getoonde tarieven zijn voor Banff, maar voor de meeste (alle?) parken zijn de tarieven gelijk, en ook die dagkaarten zijn niet aan een bepaald park gebonden. En je kan ook ineens een dagkaart voor meerdere dagen nemen, zodat je niet iedere dag opnieuw hoeft af te rekenen.
Let daarbij op dat die jaarkaart specifiek voor de National Parks is, veel Provincial Parks (in ieder geval de parken in in BC) zijn gratis toegankelijk.
Ik doe Revelstoke park,Banff(2d),Yoho,Icefield,Kootenay,Jasper(2d) en Pacific Rim…misschien nog wel iets.Dus 't wordt een groepspas.
Alvast bedankt voor de info.