Parkenpas en parken

Als je alleen reist kan je een kaart van CA$67,70 nemen (of anders CA$9,80 per dag), oftewel €47. Ben dan toch benieuwd hoeveel je daar nog op kan besparen…

Ik wens je zeker geen ernstig ongeval toe (bovenstaande reactie lijkt me een klusje voor een moderator), maar een flink verregende vakantie gun ik je wel :slywink:

:storm::storm::storm::storm::storm::storm::storm: :storm::storm::storm::storm::storm::storm::storm: :storm::storm::storm::storm::storm::storm::storm:

Ben het overigens wel met je eens dat je als alleenreizende vaak in het nadeel bent, maar dat is nu eenmaal part of the deal. Kraak dan ergens een hotelkamer, dan pak je tenminste de echte boosdoener :biggrin:

Makes no sense at all!!
Parks Canada heeft geen invloed op het prijsbeleid van hotels en het ‘meezeulen’ van kinderen is vele malen duurder qua onderhoud dan jij in je uppie.
In dit geval knieperigheid, krenterigheid, kruideniersmentaliteit én kortzichtigheid.
Het zijn geen eigenschappen waar ik mee te koop zou lopen :mad:

De Engelsen hebben er een fraaie uitdrukking voor: “pennywise and poundfoolish”.

Rob

Dan moeten ze maar maandpassen verkopen ipv jaarpassen. Het merendeel van de toeristen zal er tenslotte toch maar één maand gebruik van maken. Vind het daarom ook een goede zaak dat de passen door meerdere reizigers in meerdere maanden gebruikt worden.
En ik kan toch in elk geval 'n keer extra eten en drinken van mijn besparing. :dag:

Dan koop je toch een stel dagpassen? Een peperdure reis maken, en dan moeilijk doen over 47 eurootjes. Dan ben ik toch benieuwd hoeveel je nu uiteindelijk sowieso nog bespaart, de helft daarvan of zo?

Er is niemand die jou dwingt om dat park te bezoeken en als je daarvoor wel kiest heb je je mi gewoon aan de geldende regels te houden.
Ben je het niet eens met de regels
a) bezoek het park dan niet en/of
b) ga een gesprek aan met Parks Canada en uit je ongenoegen.

Overigens, waar hebben we het over?! Voor een dagje Efteling ben je vaak al meer kwijt, moet je ook nog eens (flink) betalen om te parkeren en zelfs de toiletten zijn daar niet gratis (die zijn in de NP overigens bij de prijs inbegrepen met toiletpapier en al).

Krenterig, knieperig en kortzichtig… jammer :thumbsdown:

1 like

@redbulletje: Maar mag ik dan weten hoeveel je nu voor die pas betaald hebt?

Ik heb 25 euro betaald. Vind dat 'n mooie prijs.
En wellicht kan ik 'm na terugkomst ook weer doorverkopen, hij is tenslotte nog geldig t/m juni volgend jaar.

Dus voor 22 euro voordeel (en wellicht iets meer als je hem weer doorverkoopt) mogen die parken van jou (en degene van wie je de pas gekocht hebt, en een eventuele volgende koper) totaal verloederen?

Beste,

wij zijn net naar Canada geweest en hebben ongeveer dezelfde parken bezocht.
Meestal moet je enkel een pas hebben als je echt binnen gaat, maar in de buurt van Banff moet je precies ook een hebben om erdoor te rijden. Ook voor de Icefield Parkway (tussen Banff en Jasper) moet je een parkpas hebben.

Wij hebben ons een parkpas voor een jaar gekocht, er is plaats voor 2 handtekeningen, en we hebben slechts 1 plaats ondertekend.
Dus deze pas kan nog door iemand anders gebruikt worden, indien je interesse zou hebben in een 2dehands pas.

Zelf vonden we Wells Grey minder de moeite omdat er niet zo veel wandelgelegenheid is, maar wel mooie plaatsen om uit de auto te stappen en rond te kijken. En er zitten echt ongelooflijk veel (zeer) vervelende muggen!
(indien je dan toch beslist om te wandelen)

Veel plezier in Canada!

@Judith Verhelst: ik las het ook al in je andere posting, maar kan je niet zo goed volgen als je zegt ‘er is plaats voor 2 handtekeningen te zetten’. Op mijn parkpas is er maar plaats voor 1 handtekening… Wat ik trouwens niet gehandtekend heb, want dit kan je toch niet zien als de parkpas aan de spiegel hangt…

En wat het doorverkopen betreft: iedereen doet wat hij wilt mijn inziens. En de redenering van ‘dit is een dure reis, dus zie niet op een paar eurootjes’ slaagt nergens op. Ik neem ook geen hotel van 200 euro per nacht ‘want wat zal het me schelen, de reis is al duur genoeg’

Het is heel simpel: moesten ze in Canada echt willen dat de pas niet doorverkocht zou worden, dan zouden ze wel een andere manier zoeken ipv deze achter je achterruit te hangen…

@onitsuka, er staat daar 2 witte veldjes op vanachter voor een handtekening (eentje bij de Engelse tekst en eentje bij de Franse tekst).
dus ga ik ervan uit dat je 2 handtekeningen kan plaatsen, het is tenslotte ook voor een ‘groep’…
Btw, ik heb mijn pas verkocht via 2dehands.be (en je moet niet heiliger zijn dan de paus hé… ze moeten maar zorgen dat je dat niet kan doorverkopen…)

Volgens mij is dit voor 1 handtekening, maar is het gewoon een gevolg van het tweetalige landschap in Canada. (het ligt dus niet enkel gevoelig hier in België)

Ik verkoop mijn parkpas ook door, en wie daar niet tegen kan, heeft pech. Ik veroordeel ook niemand anders. Hoe ging dat spreekwoord ook weer van die eigen boezem…

Noem het zoals je het noemen wilt, maar in Canada werkt het over het algemeen wel als er gezegd wordt ‘dat er iets niet mag’ zonder dat er gelijk allerlei regels, wetten en extra beveiligde, desnoods gedigitaliseerd, ‘oplossingen’ aan te pas komen. Het is wellicht een van de reden dat er zoveel regels (en dure oplossingen) in Nederland nodig zijn.
Hoe dan ook: het mag niet. 't Is een kennelijk kwestie van cultuur in hoeverre je blijkbaar extra regels en beveiliging nodig hebt om echt iets te laten wat niet mag.

Wat ik persoonlijk zo jammer vind is dat sommigen deze mooie parken minder waard vinden dan een dagje Efteling of PonyPark Slagharen… want het bedrag voor een jaarpas ben je ook kwijt voor één dagje in deze ‘parken’.

Rob

2 likes

Het is ook wel zo dat indien je een parkpas koopt voor een jaar, je hier dan eigenlijk ook een jaar mee binnen mag. Dus als je zelf maar 3 weken binnen gaat kan het volgens mij geen kwaad als iemand ook nog eens 3 weken binnen gaat met dezelfde pas. Er is tenslotte betaald voor een volledig jaar.

Ik moet wel toegeven dat de Canadese mentaliteit rond regels wel anders is dan de onze, en ook wel echt een om naar op de te kijken, maar dat neemt niet weg dat ik het geen schande vind om een parkpas 2x te gebruiken…

… en dankzij die mentaliteit hebben ze hier dus minder regelgeving… Overigens ben ik wel blij dat je dat is opgevallen :slight_smile:

Ergens zou ik er nog vrede mee kunnen hebben als je de pas gewoon zou weggeven (dat mag nl wel omdat dat gezien wordt als kadootje)…

'k Blijf het al met al toch verdomd jammer vinden :frowning: