Beste avonturier. Eind 2006 wil ik de reis van mijn leven gaan maken door Mongolie, Vietnam, Thailand, Cambodja, Laos, China… Na de zomer van 2006 wil ik de reis gaan plannen door de gebieden, waar ik al lange tijd over heb gedroomd. Ik houd van uitgestrekte landschappen.
Mijn reis naar **India **beviel erg goed. in mijn eentje door de woestijn samen met kameelhouders en heb veel gezien. Dat was een maand. Deze nieuwe reis zal meerdere maanden zijn en zal door de verlatenheid van de landschappen en duur van de reis wellicht saai en gevaarlijk worden in mijn uppie.
Ik ga ieder jaar, en deze zomer weer, met drie oude vwo-kasgenoten op een luie-hotel-relax-chill- all-inclusive vakantie met nul comma dropje cultuur:whistle: en nihiel avontuur en heel veel frietes:sick: en andere kaaskoppen :bored: in de buurt. is ook gezellig, maar qua scenereies uiteraard bagger dus daarom doe ik eens in de twee jaar een cultuurreis. Mijn vrienden hebben daarin geen zin in zo’n verre vakantie, dus sta ik er altijd in mijn eentje ervoor, als het op z’n verre, vette, spannende cultuurreis aankomt. Zo ging ik in mn uppie twee jaar terug naar India wat erg goed beviel. (New Delhi meteen vermeden, erg druk en vies en alles was Engels, mensen rijden links en zijn gek op polo shirts en cricket, dus ben ik de platteland gaan opzoeken en daar vord ik authentieke adembenemende volkeren :jeez: ook door de woestijn getrokken met kameel)
In de platteau’s van van Mongolie heb je geen hotels, dus heb ik al geaccepteerd dat de nieuwe reis ook grotendeels te voet zal zijn. Niet erg. Maakt het geheel spannender en is ook beter betaalbaar.
Ben van plan het grootste gedeelte van de reis door de natuur te trekken, met zo’n moderne tentje die je in de lucht gooit en die zichzelf openklapt. GPS systeem en kaarten en dan geheel op eigen kracht van kamp tot kamp te hoppen door de heuvels en leegtes van landschappen. Op die manier blijft de reis goed betaalbaar.
Als jij ongeveer mijn leeftijd hebt en ook een dergelijke reis gaat plannen, misschien kunnen we informatie uitwisselen of sterker nog: samen op reis gaan.
Nog wat over mij: ben 25 jaar, man, vierdejaars bouwkunde student aan de TU Delft. Heb de komende jaar mijn studie tijdelijk stopgezet, wegens de reis door Azie. Ik woon in de binnenstad van Delft, loopafstand tot Delft CS ![]()
Mijn ouders zijn Perzisch en ik ben dus Aziatisch van bloed :geek: Mijn hobbies zijn fotografie en reizen. Ik schiet met analoge grootformaat camera’s: lomp, zwaar, vaak mechanisch maar daarom juist betrouwbaar in de warme, vochtige monsoon showers of door de zandstormen van India heb ik gemerkt. Verder teken ik af en toe met potlood en houtskool
Ik ben een heel positief ingesteld iemand. Ik relativeer veel en ben heel chaotisch. Doe veel uit intuitie of op gevoel.
Ik houd van lekker eten en ben gek op een stuk mals gebarbequed vlees. Genieten. We leven niet zo lang en moeten op aarde het beste van te maken.
Ben rasechte Atheist :devil: en trek mij niets aan van het nieuws of het weer: ben van alle weren wel thuis, behalve extreme hitte of extreme kou. Van storm to regen, van droogte tot wind, zon… alles vind ik mooi.
Ben heel zelfstandig en gezond, en na lange tijd heb ik mijn voorlopige definitie van paradijs gesteld op een combinatie van Mongolie, Thailand, China, Vietnam, Nepal, Tibet, Maleisie, Cambodjae en Laos, ben dus nu de mogelijkeid aan het overwegen met een ander op reis te gaan die ieder dag ongeveer hetzelfde reis droomt.
Neem een kijkje op http://www.eftegarie.nl als je mijn analoge foto’s van andere reizen wilt bezichtigen.
Eind zomer 2006 start ik met de voorbereidingen van de reis ![]()
Ik was van plan zo eind 2006 te vertrekken, ik vermoed dat dat het beste moment is voor de reis, maar wil dit best nog helemaal open houden.
heb een foto van mijn zware panormaa camera bijgevoegd (sluitertijd van 12 minuten, op eilandje Visby, Zweden, 2005)
Doei,
Sam