Papierwerk 457 visum - met of zonder migration agent?

Hoi allemaal!

Mijn Canadese vriend en ik willen, net zoals veel andere mensen ;), hier nog heeeel graag langer blijven! Hij heeft nu een sponsorship aangeboden gekregen en ik kan hier dan blijven op een defacto-visum.
Een migration agent die je helpt met de hele papierwinkel is al snel zo’n $2400 en ik vraag me af of dat het waard is? Of is het ook makkelijk zelf te doen?

Thanks! Melissa

Gefeliciteerd met je sponsor, op naar een 457 visum. Soms heeft het bedrijf iemand die de visa aanvragen afhandelt. Maar je kunt het wellicht ook zelf doen. Maar…als je er niet zo in thuis bent, zou ik een bureau inschakelen. Het is namelijk een nauwkeurig proces en 1 foutje en je bent weer terug bij af. Als je een bureau inschakelt, dan hoef je alleen maar dingen aan te leveren en doen zij de rest.
Ga er wel vanuit, dat je bijvoorbeeld ook misschien nog gekeurd moet worden, vertalingen nodig hebt en andere onverwachte dingen.
Het is prijzig in ieder geval. Kunnen jullie een relatie aantonen van minimaal een jaar? Dan lift je vrij gemakkelijk mee op hetzelfde visum. Weet je zeker dat je een defacto krijgt of bedoel je wat ik suggereer?

Dank je wel echidna! Mijn vriend gaat voor het sponsorship en ik lift dus inderdaad gezellig mee :). Het staat me gewoon een beetje tegen dat ik zoveel geld moet neerleggen, terwijl ik het meeste werk alsnog zelf moet doen (zoals het aanleveren van papieren). En van wat ik heb begrepen is de 457 niet het moeilijkste visum om aan te vragen fingers crossed. Hopelijk gaat het ons allemaal zelf lukken! Nogmaals dank :slight_smile:

Succes!