heb toch nog een vraag ben bij cgk geweest en zijden dat ik een papier moest hebben van de politie is dat het zelfde wat ik aanheb gevraag in aydin gr hetty
Hallo hetty,
Ik denk dat ze bedoelen een bewijs van de muhtar van de wijk waar je woont in Selçuk. Iedere wijk heeft hier een plaatselijke Muhtar (wijkagent noemen wij dat ).
Die muhtar heb je nu en dan nodig om een bewijs van je woonadres schriftelijk te bevestigen.Die muhtar snapt wel als je bij hem langs gaat en zo een bewijs voor de cgk vraagt
Belgie en Nederland vraagt ook nu en dan een levensbewijs in te vullen en dat moet je dan ook bij de muhtar laten invullen.Daarom zal die cgk ook een bewijs nodig hebben dat je wel op dat woonadres woont die op je verblijfsvergunning staat.
Als je bv. een aangetekend schrijven ontvangt en je bent niet thuis,dan brengen ze dat naar de muhtar en die kan je dan komen opzoeken.
Je kan je laten inschrijven bij de plaatselijke muhtar als je Uw huurcontract ,taxnummer en verblijfsvergunning meebrengt. Maak dat het woonadres goed is ,anders zal die muhtar je eerst ook nog naar het kadaster sturen ,om een bewijs dat je adres vermeld staat in zijn registers.Dus verschiet niet dat ook die muhtar je eerst nog eens naar het kadaster stuurt. Het kost allemaal maar een paar TL,( 5 tot 10 tl ) maar het is steeds overal die lange wachttijden in die kantoren.
Nu die Muhtar is meestal iemand die ook een buurtwinkeltje of kantoortje open houd.
Ik hoop dat je met deze uitleg al je documenten eindelijk in orde kan brengen.
Ik weet uit ervaring dat alles ingewikkeld lijkt ,maar eens je Uw weg gevonden heeft in al die diensten kan je hier heel makkelijk leven.
Groetjes uit Kusadasi,
Françoise
Franka
dankje wel en ja je heb gelijk als je het weet is het makelijk maar had toch hulp nodig danje wl en zal je zeker zien in kusiedas zit daar best veel gr hetty
Hallo Hetty,
Ik woon permanent in Kusadasi.Als je naar Kusadasi komt laat me dan eens iets weten,je bent altijd welkom.Ik kom trouwens ook gerelgeld eens naar de markt in Selçuk de zaterdag.
Ik ga nu wel naar Belgie met de feestdagen tot 6 januari. In die periode krijg ik er ook nog een kleinzoontje bij. Dus terug Oma. Ik kijk er al naar uit. Maar daarna ben ik hier in Kusadasi terug.
Zonnige groetjes uit Kusadasi,
Franka
nu dan goede reis ik blijf in selcuk heb al; me kerstspullen mee laten mee nemen met de boot dus mijn tuin is klaar spreek je nog en mocht je terug komen wil ik je graag of hier ontmoeten gr hetty