Hallo mensen van het forum, en speciaal mensen die in Panama wonen, een moeilijke vraag voor gevorderden ;-):
Ik ben vorige week in Panama geweest. Mooi land! Ik ben weg van de ‘red devil’ bussen die je ziet in de stad. Ik begreep dat ze langzaamaan vervangen worden door chipknip bussen. Kan iemand mij vertellen of en hoe ik er één zou kunnen kopen en op transport zetten naar Nederland?
En wat dat ongeveer zou kunnen kosten? Misschien kent iemand iemand die dit voor mij zou kunnen regelen?
Hij hoeft het van mij niet te doen. Ik ga er niet in rijden. Het gaat mij om de artistieke waarde.
Groeten en alvast bedankt
Mooi land inderdaad! We wonen er nu bijna een jaar en willen langer blijven. Niet vanwege de ‘red devils’ want die zijn een gevaar op de weg. Hoewel ze erg mooi zijn, ben ik ze liever kwijt dan rijk. Ik stuur je de link van een site waarop ze tweedehands te vinden zijn. Deze is helaas al verkocht, maar dit is wat je bedoelt, nietwaar? http://www.encuentra24.com/panama-es/autos-camiones-y-buses/bus-internacional-blue-bird/1311612
Hé Maarten,
Dit is precies wat ik bedoel!
Wat leuk dat je me dit stuurt! Ik word er helemaal blij van.
Eh… waar kan je zien dat deze al is verkocht? En is ‘precio’ de vraagprijs? 2200 dollar, heb ik dat goed begrepen? Mijn spaans is niet al te goed.
Wat leuk dat jullie daar wonen. Waar ongeveer? En werk je ook in Panama?
Wat raad je me aan? Deze website bijhouden? Er eentje uitzoeken en onderhandelen met een transportbedrijf? Zou jij eventueel als tussenpersoon willen fungeren? Of ken je anders iemand die dat zou willen?
Ik heb de eigenaresse gebeld en de bus is inderdaad verkocht. Jammer, want aan de foto’s te oordelen was dit wel een hele mooie bus. Ik heb niet meer gevraagd naar de prijs, maar die was eerder $22.000 dan $2.200! De bus was helemaal gereviseerd en in zeer goede staat. De vrouw zal mij bellen als ze nog een andere bus te koop weet. Ik heb aangegeven dat hij technisch niet (meer) goed hoeft te zijn, als ie maar mooi is! Handel in tweedehands bussen en deze op transport zetten is niet mijn specialiteit, maar wie weet wordt dit wel een nieuwe carriere :-). Alle gekkigheid op een stokje, ik weet hier ook niet veel van maar kan proberen je te helpen. Er zijn in ieder geval zeer goede scheepvaartverbindingen met Nederland. Als de bus in een 40 voet container zou passen heb je geluk. Dat maakt het vervoer een stuk gemakkelijker.
Kijk zelf ook op de site (www.encuentra24.com.pa) en ik laat het je weten als ik iets hoor.
Hoi Maarten,
Goed zeg! Volgens mij wordt het een bloeiende carriere, want als het lukt, ga ik reclame voor je maken
Dank je wel! Heb je mijn mailadres?
floor.desera (at) gmail (punt) com