PALAWAN. do,s and dont,s ??

Hallo allemaal,.

Ik en m,n vriendin willen een tijdje op palawan verblijven en zo een s lekker van de rust en de zee genieten…

GRaag horen wij wat do,s and dont,s over palawan…

ps
wij kitesurfen en duiken en houden van de natuur en rust en een beetje leven in de brouwerij op niet teveel kilometers afstand zou fijnn zijn.,

Weet iemand wat een cottage/appartemnetje gemiddeld kosty per maand in euro?

Ik hoorde al dat noordelijk palawan aantrekkelijk is…en zuid minder??

Misschien hebben jullie wat tips…

thanks in advance

Een simpele cottage hoeft niet duur te zijn .Deze bijvoorbeeld in de plaats Port Barton kost 450 peso per dag http://www.dutchpickle.com/philippines/palawan/ayettes-bamboo-cottages-port-barton.html

Dus als je dit voor 1 maand huurd kun je wel een lagere prijs krijgen, zo rond de 300 peso per dag= ongeveer 5 euro, wat dan op zeg 150 euro per maand uitkomt. IN elke plaats is voor een dergelijke prijs wel accomodatie te vinden.Of iets duurder als de huisjes er zo uitzien http://www.dutchpickle.com/philippines/palawan/taylelong-pension-tay-tay-palawan.html IK ben nog niet tot het uiterste zuiden van Palawan geweest, dus kan niet echt vergelijken, maar het is me wel opgevallen dat je in het zuidelijk gedeelte echt geen toeristen ziet. Er zijn in het zuiden wel wat dingen te zien zoals de Taboncaves, een gigantisch stelsel van honderden grotten in een bergwand.Of de Estrella watervallen. Het zuiden van Palawan word sowiezo gemeden door lokale Filippijnse toeristen, omdat het een moslimgebied is .

1 like

Hallo,

In het noorden van Palawan heb je uitstekende duikmogelijkheden. De omgeving van Coron staat bekend om zijn wrakduiken. Ook heb je diverse plaatsen met prachtige koralen en tropische vissen, in zowel de omgeving van Coron als van El Nido.

Op enkele km van El Nido ligt Coron Coron, daar vind je alle rust met het gezellige stadje El Nido in de directe nabijheid.

Port Barton is een heerlijke plaats als je van rust houdt, maar er valt niet zo veel te beleven…

Het zuiden van Palawan wordt weinig bezocht door toeristen in verband met veiligheidsrisico’s.

Voor kitesurfen en duiken is Boracay de perfecte bestemming!

Meer info en diverse video’s vind je op onze website. Kijk vrijblijvend even rond!

Groetjes en succes :vak02:

Jàààààààààààà…Palawan dat mot je gezien hebben!!!
Wij zijn begonnen van Puerto Princesa en op ons gemakje afgereisd naar El Nido.
Het was in één woord…Superfantààààstisch.
En relaxed en prachtig en toch veel te zien en te beleven.
Het is echt een aanrader!!!
Wij zijn ook niet naar het zuiden gegaan omdat dat werd afgeraden (via internet) ivm veiligheid omdat het moslimgebied is.
Véééééééééél plezier daarow!!!:cheer: