Pacific Crest Trail

Ik ben even nieuwschierig of er hier ook mensen zijn met ambities voor de Pacific Crest Trail? Of is er hier mogelijk al iemand die hem gelopen heeft?
De Pacific crest trail is een pad van 60 cm breed, 4286 kilometer lang en loopt van de grens van Mexico tot de grens van Canada en is een pad door woestijn, bergen, rivieren en bossen.

Meer info:

Ik zit er over te denken om in 2015 de uitdaging aan te gaan. Het is erg lastig voor buitenlanders ivm het visum, het organiseren van voedsel (er moeten pakketten met voedsel voor soms wel 3 tot maximaal 10 dagen worden verstuurd naar verschillende punten) en ook het navigeren en het veranderlijke terrein en weer maakt dit tot een zeer grote 6 maanden durende uitdaging! Hitte van de woestijn, niet te vroeg aankomen in de Sierras ivm sneeuwval, dan zo snel mogelijk door Oregon en Washington om de sneeuw van september/oktober daar voor te zijn.
En dan nog het organiseren van de juiste uitrusting!

Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier in geïnteresseerd zijn !

Hoi Boekjeboe,

al twee jaar speel ik met de gedachte van de PCT in mijn hoofd. Het lijkt me ongelooflijk mooi om er een half jaar even helemaal tussenuit te zijn.
Toen ik een aantal jaar geleden voor het eerst hoorde van de PCT ben ik daar wat meer over gaan lezen en ik ben steeds enthousiaster geworden.
Het probleem is alleen dat ik niet weet of ik zoiets 5 of 6 maanden vol zal houden. Ik heb namelijk nog nooit echt gehiked. Verder dan dagtochten is het
nooit gekomen, maar ik vond dat wel altijd erg fijn. Mijn plan is dan ook om het komende jaar een aantal meerdaagse tochten te gaan maken om te
kijken of ik daarna nog altijd zo enthousiast ben.
Een ander probleem is de planning. Ik ben nog bezig met mijn studie en de PCT overlapt dit aan het begin en het einde van een collegejaar. Het is
dan ook niet waarschijnlijk dat ik de PCT in 2015 ga lopen, maar dit zal eerder in 2016 zijn, aangezien ik verwacht dan klaar te zijn met mijn master-
opleiding. Bovendien geeft me dit ook meer tijd om geld te sparen, tijd die ik ook echt wel nodig heb.
Ik ben benieuwd of je dit plan gaat voortzetten. Er zijn immers (bijna) geen Nederlanders die de PCT lopen en het lijkt me interessant om er een te
volgen in zijn voorbereidingen/tijdens de tocht, zodat het voor mij een stuk duidelijker wordt wat er zoal geregeld moet worden aan vergunningen en
hoe je bijvoorbeeld je voedsel gaat regelen.

Gr,

Benjamon

Dag Benjamon,

Wat leuk om een ander geïnteresseerde te zien! In Nederland zijn er niet veel nee. Ik ken 1 ander iemand die het plan had te gaan dit jaar.
Het eerst grote obstakel voor zo’n tocht is het visum. Normaal kan je met het Visa Waiver Programme 90 dagen verblijven. Als je langer gaat moet je een B2 visum aanvragen, wat zeker niet makkelijk te krijgen is. Als je dan wordt afgewezen, vervalt ook je recht van het VWP, en zijn je kansen dus nog kleiner om de reis in de toekomst te doen. Dus ik krijg er een beetje ‘alles of niets’ gevoel bij. Een optie zou zijn om 3 maanden te lopen (Californië), en dan het jaar erop weer terug te gaan voor het laatste stuk (Oregon en Washington)
Maar de volle ervaring van 5,5 maand lopen lijkt me toch het mooiste. Lastige keuze, een risico, ik twijfel hier nog erg over!

Ik heb tot nu aan toe ook alleen maar dagwandelingen gemaakt. In oktober/november ga ik mijn eerst langeafstandstocht van 2 maanden lopen, 1300 km door Japan.
Geen idee of ik het leuk ga vinden, maar het is een droom en het is het waard om te proberen! Iedereen die ik ken die de PCT heeft gelopen zou het iedereen aanraden. Er zitten zelfs mensen tussen die helemaal niet van hiken houden, maar het pure avontuur, de rust en schoonheid, de mensen en het gehele avontuur was het helemaal waard.

Ik wil misschien in mei al via de ambassade proberen om een visum aan te vragen.

En voedsel! Dat is inderdaad een spannend aspect…af en toe weet ik niet waar ik moet beginnen, maar via de verschillende Facebook groepen van de PCT krijg je veel hulp. Voor buitenlanders is het allemaal een stuk moeilijker. Ik durf er echter pas echt aan te beginnen als ik een visum heb gekregen. :slight_smile: