Pacific Beach Hotel Lombok

Hoi,

Tijdens onze backpackreis Bali/Lombok hebben we ook een paar nachtjes in het Pacific Beach Hotel geslapen, wat ons zeer goed bevallen is. Schoon hotel, aan het strand, zwembad aan zee en uitzicht op mount Agung met spectaculaire zonsondergang.
Over de prijs viel te praten, uiteindelijk hebben we 275000 ind roep per nacht betaald.

Aanrader dus.

Groetjes Es:chin:

Klinkt goed en ziet er ook goed uit. Ik kan alleen heel moeilijk iets over prijzen vinden. Ook een eigen site niet.
Had je van tevoren geboekt? (ik wil op de bonnefooi gaan dus weet alleen een ongeveerdatum) ik ga in maart.

Was dit hotel een beetje centraal gelegen op loopstand?

gr. ingrid

Hoi,

Wij zijn getipt door een lokale taxichauffeur, de prijs hebben we gewoon afgedongen naar 275000. Gewoon vertellen dat je een backpacker bent helpt een hoop,

Groetjes Es

hihi. da’s dan wel een backpacker met een koffer. Alhoewel ik liever een rugtas zou willen maar dan kan niet i.v.m. m’n rug en keuze voor groot fototoestel die al in handbagagerugtas zit. Maar bedankt, ik bel gewoon 1 dag van te voren of ga gewoon heen.

Ligt het in het centrum van Senggigi (of loopafstand)?

Hoi,

Het ligt denk ik een kilometer van Senggiggi af, ze bellen graag een taxi voor je, de blue bird taxi kost ongeveer 7000 roepia (0,50 eurocent).
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust,

Groetjes Es

Yip, hebben ze niet een eigen website (misschien heb je nog een folder van ze liggen waar dat opstaat?) kan het niet vinden op internet nl. Wel andere dingen over het hotel hoor.

Dat het verder uit het centrum ligt vind ik wel wat lastig, ook al kan je taxi nemen, maar dan moet je dat voor ieder wissewasje doen. Maar ja, het is wel een heel mooi hotel wat ik met mijn lowbudgetprijs (max. t/m 300.000)anders niet snel zou kunnen krijgen. Maar ik denk dat ik wel van te voren bel want om daar aan te komen en het lukt niet dan sta je daar…

Heb je nog excursies daar gedaan? En ken je toevallig de perama hunting komodo by camera tour? (5dgn) http://komodo.peramatour.com/HKC0102en.php
Ik zit te denken om die ook te doen. Het filmpje ziet er gaaf uit in ieder geval. Vooral Moyo (zwemmen tussen de watervallen.

gr. ingrid

Hoi,

Wij kennen Perama goed en zijn zeer tevreden over hun producten, wij hebben niet de komodo toer gedaan, maar ik denk dat het wel een aanrader is. Op Lombok hebben wij een tocht gemaakt met een prive chauffeur, 400000 voor de gehele dag. Hij heeft ons naar enorme watervallen gebracht, je hebt dan de 1e waterval, gewoon met een trap naar beneden, en daarachter liggen beneden dan nog de tweede watervallen. Hiervoor moet je echt door de jungle heen, door het bos, over een betonnen bruggetje met gaten erin, over een rivierbedding en de rivier doorwaden. Het is echt hardstikke cool (wel met gids, maar kost niet veel). Het is als je gezonde benen hebt prima te doen. En zelfs voor mij (met een lichte handicap aan mijn been) was het met een beetje hulp van mijn broer goed te doen en een enorme beloning toen we helemaal beneden in de jungle waren, hebben we gezwommen onder de waterval in het heerlijke ijskoude water waar je dan ook echt wel naar verlangt.
Daarna zijn we met de chauffeur naar Mount Rinjani gegaan, een prachtige tour door de ruige bergen en natuur van Lombok.
We hebben echt een topdag gehad.

Groetjes Es

1 like

Het is al een tijdje geleden voor jou, maar toch vraag ik het eens: hoe heb je deze chauffeur gevonden? Lijkt me fantastisch om deze watervallen ook te bezoeken! Wat was de naam hiervan?
Groetjes!

Het betreft waarschijnlijk de Sendang Gile en Tiu Kelep Waterfall. Zeker de moeite!

Zijn de twee watervallen bij senaru onderaan de Rinjani