Paardrijden in Zuid-Amerika

Hallo allemaal,

Het lijkt mij geweldig om een keer een trektocht te paard te maken door Zuid-Amerika. Het liefste doe ik dat op eigen gelegenheid, niet in een georganiseerde groepsreis. Ik kan goed paardrijden en ik vroeg me af of iemand iets weet over de mogelijkheden om een paard te huren of zelfs te kopen en wat de kosten ongeveer zijn.
En zal ik een gids nodig hebben, of kom ik met een goede kaart ook al een heel eind?
Groetjes,
Floor

Ha Floor,
Ooit tijdens een halfjaarlijkse fietstocht ben ik door ZuidAmerika gereisd en over het algemeen is het heel makkelijk om een paard te huren.
Het ligt er een beetje aan waar je heen zou willen reizen want er zijn veel onherbergzame gebieden waarvoor je minimaal een pakpaard mee zou moeten nemen.
Ik zou zelf denk ik niet zonder gids willen reizen. Maar misschien is jouw richtingsgevoel en zelfredzaamheid uitstekend?

Via via heb ik nadien eens contact gehad met een ranch in Argentinie.
http://www.corbettrides.com.ar met Yvonne Corbett.
Zij zal zeker beter advies kunnen geven.

Mocht je open staan om je plannen compleet te wijzigen bezoek dan eens onze website over ruitertrektochten door de Tunesische Sahara

Heel succes en een mooi plan! De natuur in Zuid Amerika is schitterend!

Groetjes Wenda.

En na wat rondspeuren met de tag paardrijden viste ik er nog 1 op:

http://www.saltacabalgatas.com.ar

Bedankt! Ik ben nu op vakantie zonder goede laptop, maar als ik weer thuis ben ga ik zeker even kijken naar de links die je me gaf.

Nog meer mensen met tips of ervaringen?

Argentinie is het paardrijdland bij uitstek. Wij wonen in de Sierras de Córdoba en hier zijn de mogelijkheden oneindig. Iets heel moois is ook de “doma india”, een cursus waarbij je leert op de oude indiaanse wijze een wild paard te temmen. Als je interesse hebt moet je me maar eens een privé-bericht sturen of een mail naar info@heart-of-argentina-travel.com

Een vriendin van ons, Ariane Hellema, doet ook veel met paarden in Bariloche, haar zou je ook eens kunnen benaderen. Site: http://www.arianepatagonia.com.ar/

Groet,
Jan

Dat ziet er erg mooi uit allemaal.
Maar dit zijn allemaal georganiseerde tochten, ik zoek juist iets waarbij ik een paard huur zonder de tocht erbij. Weten jullie of dat ook mogelijk is?

Ik weet zeker dat ik dit voor je kan organiseren, daarvoor is ons netwerk groot genoeg. Wat je je alleen wel moet realiseren is dat je het paard terug zal moeten brengen naar het beginpunt, dus het wordt een rondje of je zult zelf transport moeten regelen.

Stuur me maar een mail naar info@heart-of-argentina-travel.com als je wilt dat we je gaan helpen,

groet,

Jan

Bedankt voor het aanbod! Ik heb nu nog geen specifieke reisdata, voorlopig kan ik sowieso niet weg vanwege werk, maar tegen de tijd dat mijn plannen meer vaste vorm beginnen aan te nemen zal ik contact met je opnemen!

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om een paard te kopen (!) en deze op de plaats van bestemming weer te verkopen. Een Belgische dame die ik ken heeft dit een paar jaar geleden gedaan, lees erover op haar blog: linus en lotte: February 2007 (onderaan beginnen).

Bedankt voor de tip! Dat is meer in de richting van wat ik bedoelde inderdaad. Alleen is zij er zo te zien mee gestopt omdat het wel erg gevaarlijk werd, waar ik ook al bang voor was. Misschien moet ik dan toch maar zo’n georganiseerde reis doen…