Heeft iemand een leuke tip voor het paardrijden in Argentinie? Ik vind het belangrijk dat de paarden goed verzorgd en behandeld worden. Ik ga waarschijnlijk in de periode januari/februari 2010.
Bedankt alvast!
Paardrijden kan hier overal en altijd, dus om even een leuke tip te geven is wel erg algemeen. Op de estancias die ik persoonlijk ken in de regio Córdoba is de behandeling van de paarden uitstekend.
Je kunt hier in Córdoba overigens ook een hele bijzondere cursus volgen, waarbij je wilde paarden leert temmen op de manier waarop de inheemse bevolking dit vroeger deed, de zogenaamde “doma india”. Een goed voorbeeld van respect voor het dier.
Hoi Monique,
Ik heb (voor het eerst in mijn leven) paard gereden in Ushuaia. Wauwwwww dat was echt een enorme ervaring. Ga niet naar Ushuaia om paard te rijden, maar als er toch bent, doe het vooral! Ze verzorgden de paarden er goed, het landschap is fantastisch, ruwe natuur. Was echt een ervaring!
Groetjes
En was het niet belachelijk duur? Of met oude afgeragde paarden? Of gevaarlijk? Werd je niet overvallen?
Ofwel: wow, een positieve post van Fernando op het forum, deze gaan we inlijsten :teeth:
Ontopic: in Bariloche (prachtige omgeving ook) organiseert een Nederlandse dame ook paardrijtochten (eventueel meerdaagse tochten met overnachting op estancia´s), volgens mij met haar eigen paarden dus met de verzorging zit het wel goed. En zoals je ziet kan je werkelijk overal in Argentinië paardrijden :nod:
En ik heb het in Salta gedaan, was erg mooi het uitzicht vanaf de bergen. En de BBQ met de wijn erna was ook zeker niet verkeerd! Was ook de enige die dag…soort van privetocht. Echt overal te boeken in AR.
Dank voor al jullie berichten, erg leuk! Ik heb het genoteerd en ga ter plekke iets boeken. Moet alleen nog even een plan maken om te bedenken waar ik na de watervallen heen ga. Ik ga nl. eerst een week taalles volgen in BA en dan naar de watervallen en daarna ben ik nog een beetje blanco (ik ga totaal vijf weken). Leuk tips zijn altijd welkom!
Ik heb er in ieder geval zin in!