Ok de ticket is geboekt, 26 september zit ik met een vriendin in het vliegtuig richting tanzania (gekozen voor de vlucht met 1 overstap anders was de reisduur echt zo lang). De eerste maand gaan we vrijwilligerswerk doen en de 2e rondreizen, hoe en wat weten we nog niet precies. Iig kilimanjaro en zanzibar en een reservaat maar misschien willen we ook richting het zuiden wat ook heel mooi schijnt te zijn.
Nou hebben we allebei een hele leuke hobby, namelijk paardrijden en we hadden eigenlijk de vraag of iemand wist waar je kan paardrijden in tanzania dat zou onze reis helemaal perfect maken waarschijnlijk
Zelf ben ik ook op zoek geweest naar plekken in Kenia/Tanzania waar ik kon paardrijden. Wat ik heb kunnen concluderen is dat het moeilijk is om tegen een redelijke prijs in dat soort landen te kunnen rijden.
Organisaties als Time-Out reizen en Trailfinders bieden reizen aan in Kenia/Tanzania, maar deze reizen vind ik erg duur.
Voor Kenia is er de organisatie Kenya Horse Safaris. Zij bieden superreizen aan, helemaal op maat gemaakt zoals jij het wilt. Alles kan, als je maar geld hebt. Denk dan aan zo’n 400 euro per dag.
Wat in ieder geval goed is om te weten dat paarden in Afrika een ‘luxe-goed’ zijn. Hier in Nederland zien we tegenwoordig bijna meer paarden dan koeien in de wei staan. In Afrika zijn het alleen de allerrijksten die het zich kunnen veroorloven om paarden te houden.
Wil je een paar dagen paardrijden of gewoon een buitenrit van ongeveer van 2 uur, ik denk dat dat wel veel scheelt qua prijs en zo weet ik wat ik voor antwoord kan geven, wat meer specifieker!
Ik heb nl in kenia en tanzania paardgereden!
Hoi Marleen,
Wil je eens vertellen over jouw ervaringen? Waar heb je precies gereden en hoe lang? Hoe is het bevallen? Op wat voor paarden heb je gereden? Wat waren de kosten? Was je zelfstandig reizend in Afrika of met een georganiseerde reis?
Bvd.
http://www.makoa-farm.com ik heb dit gevonden, en zou hier denk ik wel graag willen gaan rijden. Ben benieuwd of dat ook mogelijk is voor een dag en niet alleen voor 4 of 8 dagen