Paar maanden werken / rondreizen Azie

Goeiendag,

Mijn vriendin en ik willen graag een rondreis door azie maken maar,
wij willen graag nuttig werk daar doen om mensen te helpen.
Mijn vriendin werkt als verpleegkundige in een ziekenhuis en ikzelf werk als een ict-er.

Het liefst wat wij willen doen is in thailand beginnen en daar een paar maanden blijven 3 tot 6 maanden, dat we daar samen werk hebben genoeg om rond te komen om een huis te huren en / of iets van het land te zien.Daarna door naar een ander land. Het moet dus betaald werk zijn waar we rond van kunnen komen, en we willen bij elkaar blijven wat natuurlijk logisch is samen in 1 huis en de bevolking daar helpen, liefst op een plaats waar ze het hard nodig hebben.

Nu hebben wij geen enkel idee hoe we dit moeten aanpakken of waar we terecht kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee? ikzelf hoef niet als icter daar naar toe te gaan ik kan ook wat anders gaan doen dat maakt mij niet zoveel uit als ik er maar mensen mee help in de zorg is er genoeg te vinden.

Met vriendelijke groet,

Roy

Helaas, maar het is echt onmogelijk om te doen wat jullie willen:(… Als het zo makkelijk zou zijn om te werken in Thailand, dan was iedereen op dit forum denk ik allang naar Thailand vertrokken:) Het enige dat jullie kunnen doen is denk ik vrijwilligerswerk via een organisatie, zoals bij Travel Active http://www.travelactive.nl/programma-s/vrijwilligerswerk/thailand/722 , of bij Activity international http://www.activityinternational.nl/werken-reizen/azie/thailand.asp
Even op ‘vrijwilligerswerk thailand’ googlen en je komt bij heel veel organisaties terecht…maar daar verdien je helemaal niks mee!! en het kost je alleen maar heel veel geld. Je hebt dan vaak projecten waarin je een paar weken engelse les geeft op een schooltje of iets dergelijks. Maar ik vraag me af of je die kinderen daar echt mee helpt, ik denk dat ze meer kunnen met het geld wat je ervoor betaalt en jij hebt dan een leuke ervaring erbij.

Een ‘echte’ baan vinden in Thailand is ook bijna niet te doen, er is heel veel werk dat je als buitenlander niet mag doen in Thailand, omdat je zo de Thaise mensen minder kans geeft op een baan. Een van de weinig dingen, is leraar Engels worden, maar omdat er zoveel mensen zijn die dit willen doen, nemen ze vaak alleen nog mensen aan waarvan Engels hun moedertaal is. http://www.ajarn.com/

Ik denk dat jullie of onbetaald vrijwilligerswerk zullen moeten gaan doen…of gewoon een mooie vakantie houden in Thailand…in ieder geval heel veel succes gewenst,

groetjes, Anique

Verpleeg werk is niet zo’n probleem zolang het als vrijwilligerswerk gebeurt.
In de IT is er ook wel werk te vinden, maar voor beide dingen zijn er problemen.
Voor vrijwilligerswerk hebt u een visum nodig die aangevraagd kan worden met begeleidende brief van de organisatie waar u voor gaat werken. Dit kan zeker niet in Thailand en volgens mij ook niet in omringende landen.
Om werk in de IT te kunnen doen moet met Nederland verlaten met een Non-Immigrant B visum. Deze kan aangevraagd worden met brief van het bedrijf waar men gaat werken. Deze moet verklaren financieel verantwoordelijk te zijn voor alle professionele kosten.
Met dit visum kan een werkvergunning worden aangevraagd. Het bedrijf waar men werkt moet hiervoor een flinke duit in het zakje doen. Bovendien moet voor elke werkvergunning voor een buitenlander 1.000.000 Baht (ongeveer € 20.000,00) op de bank staan. Verder moeten voor elke buitenlander/falang die voor het bedrijf werkt 4 Thais werken. Die moeten bovendien ongeveer hetzelfde werk doen. Je mag niet zeggen 1 Thai doet de koffie in de automaat, 1 thai doet het koffiezet apparaat in de stekker, 1 thai drukt op de knop en 1 thai brengt het kopje om het maar extreem te beredeneren.

Kort samengevat, om dit te realiseren moet dit al hier geregeld zijn.
Het kan zijn dat niet alles wat ik zeg volledig klopt, maar dit is een beetje het idee.