Paar daagse hiking trails in West Canada?

Hoi allemaal,

Eind april dit jaar (2010) ga ik naar Canada een vriendin opzoeken in Calgary. We trekken samen naar Oost, maar voordat we dat doen wil ik heel graag nog een mooie/leuke/spannende hiking doen in het Westen. Nu weet ik niet goed waar ik moet beginnen!

Ik zou graag een trektocht van een paar dagen doen. Misschien aansluiten bij een georganiseerde groep of alleen met een vriendin. Helaas heb ik niet een heel groot budget, dus een groep is misschien wel te duur. Ook weet ik niet heel goed wat de mooie routes zijn. Ik kan wel wat trails vinden, maar het is allemaal wat onduidelijk…

Kan iemand mij tips geven over wat mooie trails zijn in West canada voor een tocht van bijv 5-7 dagen?

Groetjes,
Jorien

De West Coast Trail op Vancouver Island is erg populair, niet in de zin dat je er veel toeristen tegen komt (ze laten er volgens mij ook maar een beperkt aantal hikers tegelijkertijd toe) maar het is wel een erg bekende langere hike hier. Ik wil m zelf erg graag ook nog een keer lopen.

Meer info:

http://www.westcoasttrailbc.com/

1 like

Je moet voor die west coast trail wel tot Vancouver Island…
Wat voor afstanden wil je afleggen?

Calgary ligt vlakbij Banff, en daar heb je genoeg traiisl, in en rond Banff.

Volgens het visitorcenter van Banff is the Rockwall trail in Kootenay National Park, het mooiste van de omgeving.
Dat is geloof ik een trail die de flank van een bergketentje volgt.
Zelf heb ik het niet gedaan.

In Banff, Jasper en Kootenay zijn er enorm veel toeristen, maar op de trails kom je er zelden iemand tegen. Zeker eind april, want dan is het winterseizoen nog maar net gedaan.

Multi-Day Hikes (2 to 3 days)

Rockwall Trail - 55.6 km
The Rockwall trail has two main points of departure: the Floe Lake trail to Floe Lake Campground (#12) on the south end; and the Helmet Creek trail to Helmet Falls Campground (#6) on the north end.
The Rockwall trail travels beneath massive limestone walls and hanging glaciers, and traverses three alpine passes. The valleys between these passes each have a trail running up them from the Kootenay Parkway. This allows hikers to enter or exit the Rockwall trail at multiple points. These intervening valleys also allow portions of the Rockwall trail to be traveled on a day hike basis.

1 like