P&O Ferries of DFDS?

Hoi,

Wij gaan deze zomer met de boot naar Engeland voor het eerst (met de auto).

We willen naar Dover en het wordt dus of vanaf Duinkerken of vanaf Calais (maakt ons niet veel uit).

In eerste instantie wilden we DFDS boeken vanwege de lage tarieven. Ik lees online echter wat recensies waar ik niet blij van werd.
Viezen boten, vieze toiletten, onvriendelijk personeeel. Dat is dan allemaal nog tot daar aan toe voor 2 uurtjes.
Maar ik las ook dat ze vaak laat vertrekken, vertraging hebben en dat mensen boten missen omdat de rij voor het inchecken langer is dan een uur.
Nu kijk ik dus toch maar naar P&O maar die is weer een stuk duurder.

Mijn vraag is eigenlijk: wie heeft ervaring met 1 van beiden of allebei en kan aangeven of P&O het extra geld waard is?

De Britse Eilanden zijn mijn al jaren favoriete bestemming, en wij gaan daar minstens 1 zoniet 2 keer per jaar heen. Dat gaat vaak met de auto via het Kanaal. Niet met de tunnel, want die accepteerd geen auto’s met LPG…
Dus het veer, en en dus via Duinkerken of Calais, DFDS of P&O. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig essentieel verschil heb opgemerkt. De boten van DFDS zijn mischien iets ouder - kleiner en daardoor ogen ze wat armoediger van binnen?. Maar echt vieze wc’s heb ik nog nooit aangetroffen, bij allebei niet. Kleine vertragingen heb ik wel gehad, maar met allebei. De langste vertraging ooit, meer dan een uur, was trouwens met P&O Ferries! Altijd konden we mee, en omdat wij onze autoreis ruim berekenen, vaak zonder problemen met een eerdere boot (ook zonder flexibele ticket!). En wat betreft het prijsverschil, ik kies mijn overtocht meestal ver vantevoren, en kijk dan gewoon naar de aanbiedingen. En daar scoort P&O tot nu toe beter dan DFDS!

Voor zoverre mijn persoonlijke ervaringen. Maar ga vooral naar Engeland. Zelfs al tref je het niet met de overtocht, een vakantie in dit fantastische land zal dat snel doen vergeten!

Een beetje late reactie, weet niet of je inmiddels al geboekt hebt maar ik heb alleen maar goede ervaringe met DFDS, wij boeken deze vaker dan P&O simpelweg omdat DFDS meestal goedkoper is. Via Calais duurt de overtocht 90 minuten en via Duinkerken 2 uur. Er is voldoende te doen aan boord en voor je er erg in hebt ben je al aan de overkant. Veel plezier.

Ach, ik denk niet dat je reactie te laat was. Txgrl is sinds het plaatsen van het bericht niet meer op het forum geweest… Ik ben bang dat het groot Brittannië forum sowieso een beetje doodgebloed is. Maar goed om te horen dat er nog andere mensen vaak naar de overkant gaan!