Overzicht Luistercursussen Spaans.

Hallo,

Hieronder een overzicht van de mij bekende Luistercursussen Spaans. Ik zou graag ervaringen willen verzamelen over de kwaliteit van deze cursussen.

Wellicht een idee om ze aan te schaffen en te beluisteren gedurende het file-leed! Ik heb zo in het verleden mijn woordenschat Spaans erin gestampd. 5 woorden per dag, en het werkte!

  1. Cursus van Assimil, Een bekende vooral onder de Vlamingen, bestaande uit een zeer compleet handboek. De dialogen en oefeningen zijn op CD’s beschikbaar. De cursus is momenteel in herduk, maar wel te bestellen.
    Opvallend is dat de gebruikers van deze cursus hem altijd bewaren. Zegt toch wel iets over de kwaliteit.
    € 75,00 is veel geld, maar de kwaliteit is dan ook uitstekend.

  2. Prisma Luistercursus Spaans. Deze nieuwe reeks taalcursussen is speciaal gemaakt om de eerste stappen in een taal te leren door uitsluitend te luisteren en na te spreken. De cursist kan zelf zijn studietempo en methode bepalen. In het bijbehorende boekje (niet leverbaar bij download) staan een studie-instructie, de luisterteksten en de eerste beginselen van grammatica en uitspraak. Op elke cd staan 4 lessen van ongeveer een kwartier per les: in totaal dus 6 uur cursusmateriaal.
    Prijs is rond de 50 euro (met boekje) en 40 euro als download.

  3. Taal Onderweg van LOI. Een uiterst praktische cursus bestaande uit acht CD’s met erg goed studiemateriaal. Ook zeer geschikt voor gevorderde studenten die hun uitspraak willen perfectioneren.
    De prijs van de cursus is 55 euro. Wordt geleverd op CD’s, geen download. Extra voordelig als er twee talen worden aangeschaft.

  4. Luistercursus Spaans van Esparanta. De cursus bestaat uit 132 tracks met daarin 4000 van de meest gebruikte woorden en zinnen. Deze cursus blinkt uit in eenvoud en kwaliteit. U hoeft alleen de tracks te beluisteren en u kunt de woorden en zinnen hardop herhalen.
    De taalcursus is zodanig opgezet dat u geen boek hoeft te gebruiken. Er is wel een tekst bijgevoegd met alle woorden en zinnen die ingesproken zijn.
    De cursus, als download beschikbaar, kost € 16,96 per taalduo ES/NL of NL/ES. Er kan via de website een proeftrach beluisterd worden.

  5. Spaans leren in de file. Waarom je nog langer ergeren in de file?
    Nee, gebruik dan liever deze tijd om op een leuke manier een taal te leren. Je kunt je dan redden in veel bekende situaties, zoals bij het winkelen, drinken, eten of het vragen naar de weg.
    Elke les eindigt met een quiz/test die je ook samen met je medereizigers -jong en oud- kunt doen. Inderdaad de methode is ook zeer geschikt voor jonge kinderen.
    De reeks “In de file” is er allereerst voor de automobilist, die de tijd in de file nuttig wil gebruiken. Maar deze luisterboeken kunnen natuurlijk ook in het vliegtuig, in de trein, tijdens een wandeling of gewoon thuis gebruikt worden.
    Kosten 10 euro voor CD en 8 euro als download.

  6. Language Paspoort Spaans.
    Language Passport is een interactieve taalcursus die als luisterboek wordt aangeboden. De opzet is eenvoudig en compact. De oefenbestanden zijn zowel in het luisterboek als in het bijbehorende pdf-bestand opgenomen. In het pdf-bestand is ook een beknopte uitleg over de uitspraak en de grammatica te vinden.
    De Language Passport taalcursussen zijn vooral ideaal voor beginners, die al kennis hebben gemaakt met de vreemde taal en zich de taal in eigen tempo (verder) willen eigen maken. Voor (half)gevorderden zijn de Language Passport taalcursussen uitermate geschikt om hun talenkennis weer op te frissen.
    Kosten: 12,50 euro op CD en 9,50 euro als download.

  7. VakantieTaal Spaans.
    Leer bliksemsnel de taal van je vakantieland. Dankzij deze taalcursus leer je je vliegensvlug verstaanbaar te maken in de taal van je vakantieland. De cursus bestaat uit ruim 100 populaire zinnen. Luister naar de heldere stemmen, herhaal de zinnen en maak straks in het buitenland vanaf de eerste dag nieuwe vrienden. Lees, luister en herhaal.
    Als je deze bliksemcursus een aantal keren hebt beluisterd, kun je kennismaken met mensen, je redden in het restaurant, in de winkel, tijdens het reizen, je kunt tellen en afspraken maken, je kunt problemen oplossen en met de dokter praten.
    Kosten: 15,00 euro op CD en 7,00 euro als download.

Ongetwijfeld zullen er nog meer luistercursussen in omloop zijn. Ik houd mij aanbevolen voor de titels!

Nog meer cursusmateriaal spaans op www.allesoverspaansleren.nl.

Hallo, wij zijn ook van plan om in spanje te gaan wonen. Wij hebben dit gevonden op internet, geheel gratis te downloaden. Let op, je kan maar een deel per 12 uur downloaden. Dit omdat het via een andere server gaat. Maar geduld beloont zich in een goede curssus spaans geheel gratis

http://www.free-ebook-download.net/languages-worldwide/10911-linguaphone-spanish-all-talk-complete-language-course.html

Hopelijk hebben veel mensen hier baat bij.
Groetjes Joop en Margreet

Bedankt voor de tip. Ik zet deze bij mijn verzameling!

Ik mis hier nog:

Pimsleur en Michael Thomas

Daarnaast zijn er ook goede podcasts om spaans te leren, zoals Notes In Spanish (http://www.notesinspanish.com/) en Coffee Break Spanish (www.coffeebreakspanish.com).