Wij overwegen om in de maand januari en/of februari de Nederlandse sneeuw te verruilen voor de Molukse zon.
Wie-o-wie heeft er wel eens overwinterd op de Molukken en hoe is dat bevallen? Klimaat, voorzieningen, accommodaties, kosten, sfeer etc. Tips, tricks en adressen zijn van harte welkom.
De sezoenen op de Molukken is het tegen over gestelde van de rest van Indonesie , Juli & augustus zijn de slechtste maanden .
De molukken zijn nog niet zo populair als de rest dus de accomodatie is dat ook .
De kosten zal er vanaf hangen wat je er wil gaan doen .
Adressen op Ambon blue rose diver & cottage
op Banda Delfika 2
Goed idee om te overwinteren op Maluku, ik wou dat ik dat kon zeggen…
Ik weet niet wat je achtergrond is, maar als je verder geen (familie) banden met de Molukken hebt wordt het als 100% toerist zijnde wel lastig denk ik, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Verder is Maluku een eilandenrijk, en heel gevarieerd, dus eigenlijk zou je een keuze moeten maken met wat je zou willen zien.
Houdt dus rekening met het reizen (al dan niet ‘georganiseerd’) en de tijd die dat vergt.
Mijn beste tip die ik je kan geven is dat je je verstaanbaar kunt maken in het B.I. of Melayu want dat is eigenlijk wel een must voor deze bestemming…
Verder alvast een goede reis en veel plezier gewenst, ik hoor graag t.z.t. wat je ervan vond.