Wij zijn van plan om volgend jaar (juli 2013) met onze kinderen (17 en 18 jaar) een maand naar Indonesie te gaan.Twee weken daarvan zijn we op de Molukken vanwege familiebezoek en de laatste twee weken willen we graag rondom Bali doorbrengen.Op de Molukken moeten we via Ambon om verder te kunnen gaan naar Tanimbar.Nu ben ik een beetje geschrokken van het enorm slechte weer op Ambon op dit moment en daarom mijn vraag:heeft iemand ervaring met het regenseizoen?Is het altijd in juli/augustus zo extreem?En hoe is de zee erbij?
Ook zou ik graag weten of er iemand bekend is met het reisbureau Van Verre uit Monnickendam.
Dan nog een laatste vraag…als we terug zijn op Bali denken we erover om een boottocht te maken bij de Sunda eilanden (Flores).Wie heeft dit ook gedaan en wat vond je ervan?Tot slot zijn alle tips over to do dingen in Bali meer dan welkom!Alvast dank!!
Hoi Asztrid,
Ja, het regenseizoen op de Molukken en dan met name op het eiland Ambon is altijd zo slecht van medio mei t/m augustus!
Alleen dit jaar wel heel erg extreem, en daardoor veel problemen met aardverschuivingen en ondergelopen straten in Ambon stad etc.
Helaas is het in die periode ook niet aan te raden om (lange) reizen per boot af te leggen door de ruwe zee, vooral niet het hele eind naar Tanimbar.
Volgens mij kun je beter vanaf Ambon gaan vliegen (via Tual?) naar Tanimbar.
Indien mogelijk zou ik je aanraden om niet in het regenseizoen te gaan, vanaf september is beter voor mijn gevoel.
Succes verder.
Hormat A.
Dankjewel Andarinyo voor je reactie,helaas moeten we wel in juli/augustus gaan vanwege de schoolvakantie van de kinderen.We proberen nu zo snel mogelijk naar Tanimbar te gaan,idd met het vliegtuig en dan maar hopen dat het vliegverkeer er niet al te veel last van heeft!
Wij hebben kennissen met een duik-centrum op Ambon en die sluiten de boel van eind Maart / begin April tot eind September / begin Oktober omdat de weers- en duikomstandigheden gewoon te slecht / niet acceptabel / te gevaarlijk zijn voor toeristen / duikgasten.