Mijn vriend en ik willen naar Indonesië in december (ticket naar Jakarta al paar maanden geleden geboekt). We komen er alleen niet uit waar we heen willen door de wisselende regenvoorspellingen.
aantal dagen: 17
type vakantie : cultuur, natuur en strand (we zijn geen duikers)
opties die we nu overwegen: Molukken, Sulawesi, Sumatra of Flores. Java en Bali hebben we al een paar jaar geleden uitgebreid bezocht.
Ik lees even mee, want is precies waar wij ook mee zitten… Wij wilden naar Sumatra voor een eendaagse trekking maar twijfelen vanwege het seizoen en de daarbij behorende gladheid in de jungle. Weet ook niet zo goed of het strandweer is en op welk eiland het weer in december/januari het zonnigste is.
Je zult hier daarover ook verschillende meningen lezen (of al hebben gelezen).
Het is daar dan geen regenseizoen. Via Jakarta wordt er op Ambon gevlogen en van daar kun je makkelijk met een veerboot naar Saparua en Seram. Met een binnenlandse vlucht is Ternate goed te bereiken. Tidore ligt er vlak naast. Banda kan wat lastiger worden. Zou met de grote Pelni-veerboot kunnen, vliegverbinding kan nogal onregelmatig zijn en gaat met zeer kleine vliegtuigjes.
17 dagen om de Molukse eilanden te bezoeken is een beetje erg kort naar mijn mening.
Verwacht verder niet al te veel luxe op de meeste plekken qua hotels etc., ligt eraan wat je wilt natuurlijk.
Ik zou me eerst ter dege informeren en een duidelijk plan uitwerken om deze bestemming te kiezen.
Begrijp me niet verkeerd, het is voor mij persoonlijk de mooiste bestemming maar niet voor iedereen geschikt denk ik.
En dan denk ik met name aan de taal en aan de accomodatie op de meeste plekken.
Hopenlijk heb je hier iets aan, maar als je meer specifieke vragen hebt dan stel ze gerust.
Misschien Bali gecombineerd met Lombok/Gili eilandjes & Flores/Komodo. of Alleen Lombok & Flores. Tegen het regenseizoen kun je helaas niet veel doen… Ben zelf vaak in Java, Bali en Lombok in deze periode en de regen valt opzich wel mee. vaak zijn het tropische regenbuien van korte duur.