In januari 2014 gaan wij 5 weken overwinteren op madeira. Wij verblijven in hotel tropical. Ineen studio. Wie kent dit hotel. Wie heeft goede suggesties om van deze 5 weken een paar onvergetelijke weken te maken. Wij zijn een ouder stel, willen graag wandelen enz.
Hoi Harry,
Is dat hotel in Funchal? Ik ken het hotel niet, maar het zijn er ook zoveel op Madeira!
Wandelactiviteiten zijn op Madeira altijd een goed idee. Hou er wel rekening mee bij het kiezen van je kleding, dat je tijdens de meeste wandelingen op hoogtes komt waar het op Madeira in januari frisjes is.
Wat ik denk dat je zeker moet doen is met een bootje de zee op om dolfijnen of walvissen te spotten. Op die manier vang je ook maximaal zon en warmte op een mooie middag.
Leuk is ook om een dagje in Funchal door te brengen rond het Fortaleza do Pico. Je kan in het fort zelf, maar daar is niet heel veel te zien. Wel heb je vanaf daar een mooi uitzicht.
Onder de rook van het fort is het “Museu da Quinta das Cruzes” wat interessanter is om te bezoeken. Dit museum is gevestigd in een oude villa en geeft veel informatie over de geschiedenis van Madeira en het leven van met name de rijkere inwoners van weleer. Ik geloof dat de musea op Madeira een middagsluiting hebben (siësta-achtig), dus hou daar rekening mee voor je je dag plant. De tuin van dit museum is voor liefhebbers van bontanische tuinen misschien nog interessanter dan de villa zelf. Leuk om even in rond te wandelen. Je kan er ook koffie- of thee-met-wat-erbij krijgen en nuttigen op een terrasje met uitzicht. Evenwel, een nog leukere koffie-drinkgelegenheid bevind zich aan de overkant van het museum, in de tuin van het “Universo de Memórias João Carlos Abreu” (deze laatste is dan weer zonder uitzicht! - of je moet houden van een drukken straat, waarop je kan kijken vanaf de rand van het terras). De website van deze laatste: http://cultura.madeira-edu.pt/universodememorias/Home_eng/tabid/121/language/en-US/Default.aspx
Mocht je dit nog lezen en meer details en/of tips willen, laat het me dan even weten, dan trek ik er wat meer tijd voor uit.
Kijk ook eens op www.tobiinmadeira.com en www.madeiraislandnews.com voor leuke tips en mooie foto’s