Madeura

Wie gaat er dit jaar naar Madeira ?

Sorry, volgend jaar pas :wink:

En gaarne de discussie verder vervolgen hier… https://wereldwijzer.nl/portugal

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik & Sandya ik bedoelde idd 2018. Graag ter beschikking voor informatie !

Okay, zelf maar verplaatst - sorry voor de tikfuot in de titel.

Tja, we zijn relatief saaie reizigers denk ik. Vorige keer (2015) zaten we een weekje tussen Funchal-centrum en Lido in en deden veel sightseeing rond het stadje, inclusief de Kaap; en 1 dagtrip met busje naar oosthelft incusief de Pico. Voor deze keer wordt het wederom een weekje, vermoedelijk hotel bij Lido, en dan zeker 2 x wandeltours over Levadas boeken en dan misschien nog dagtrip met busje naar westhelft. Vanwege o.a. de restaurants willen we echt in Funchal/Lido blijven, geen zin elders te bivakkeren.

Maar als iemand nog tips heeft van must-dos, prima - is het niet voor ons dan voor anderen toch?

<Erik> & [Sandya]

Hoi Eik en Sandya
Ik ga elk jaar wandelen in Madeira. Ik verblijf steeds in hetzelfde hotel Vila Mia in Fãja da Ovelha aan de zonnige westkust van het eiland. Deze streek is landelijk en rustig. Het hotel ligt op een heuvelrug op ongeveer 400m hoogte met een adembenemend panoramisch zicht op de oceaan. Het hotel biedt een Weekly Special aan,één week, 2 personen, half pension auto inbegrepen. De keuken is uitstekend en internationaal. We vetrekken elke dag naar een andere plekje in het binnenland voor een wandeling van enkele uren en daarna wat rondrijden ter plaatse. We komen regelmatig ook even naar Funchal. Ik zou zeggen Madeira voor elk wat wils !

Dat klopt, zo zie je maar weer. Elke smaak is anders :wink:

<Erik> & [Sandya]