Overwinteren in de Jura

Hallo!
Ik ben een jongedame van 19 jaar, die van de zomer naar Frankrijk wilt gaan om te werken op een camping. Mijn liefde voor frankrijk is groot en word steeds groter, en eingenlijk kan ik niet meer wachten om er te gaan werken en beter frans te gaan leren!(Ik spreek nu de basis en de phrases voor in een restaurant zegmaar)
Het liefst wil ik naar de jura om daar te wonen en werken op een park, zodat ik met mijn engels en nederlands terecht kan én ik frans kan leren spreken. Weet iemand wat?
Groetjes, Daphne.

de meeste campings zijn in de winter dicht!!! in het zuiden zijn er campings die het gehele jaar open zijn…

Hey Daphne,

Ik ben Koen, 23 jaar, en ik reis heel graag.

Ik wil deze winter ook in frankrijk gaan werken, heb al gesoliciteerd in een skigebied, maar ze hebben me niet aangenomen. Dus nu zoek ik iets anders… :-). Wil eender wat doen eigenlijk, as ik maar niet thuis moet blijven, want daar heb ik geen zin in! :slight_smile: Mijn frans is ook niet goed, maar door daar te werken komt daar wel snel verbetering in denk ik… In ieder geval plezanter als leren uit een boek :-). Ik heb wel pas tijd vanaf begin januari, want ga eerst nog naar Azië, en dan nog klimmen met een kameraad in frankrijk.

Als ik werk vind in die streek zal ik je wat laten weten, dan kan jij voor mij hetzelfde doen mss…

In ieder geval, succes ermee!

Groeten, Koen

waarom ga je niet een taal/werkreis doen?

Ja da is mss ook wel interessant, heb ik ook nog niet achter gezocht eigenlijk.

bij club med zoeken ze ook mensen voor deze winter…
ik dacht dat er eind sept een soort van info sollicitatie dag was

kijk eens op sites zoals www.travelactice.nl, www.joho.com,

http://www.activityinternational.nl/werken-reizen/html_mogelijkheden.asp