Overstaptijd NewArk

Nee hoor niet omboeken ! Gewoon gaan hoor en er vanuit gaan dat je de overstap gaat halen !

Ja echt? De reacties zijn namelijk wel erg ontmoedigend.

Maar gelukkig zijn de reacties ook eerlijk. ben er heel blij mee.

Nog maar een keer gebeld en dit maal wordt gezegd dat de koffers niet eens meegaan op dezelfde vlucht, dus dat we ze niet eens op zouden kunnen halen al zouden we willen. Ook schijnen we op Newark langs een speciale Transfer Balie te moeten waar de security check wordt gedaan. Daar zijn de rijen erg kort. Er schijnt 25 minuten te staan voor een overstap op Newark… Herkent iemand deze info?

De koffers niet mee gaan op dezelfde vlucht??? Moet niet veel gekker worden, want dit is wel heel vreemd! Op enig moment moet je, of dat nu Newark is of je eindbestemming, MET je koffer door de douane. Ik snap niet hoe dat kan wanneer je baggage niet met dezelfde vlucht mee gaat.
Het kan zijn dat het de afgelopen 3 jaar veranderd is, maar 25 minuten haal je NOOIT. Voordat de laatste passagiers het vliegtuig uit zijn ben je al een kwartiertje verder.
Heb je deze info van de luchtvaartmaatschappij gekregen? Anders zou ik die ook nog maar even bellen, voor wat meer betrouwbare info.

nee, deze info komt van Expedia… De luchtvaartmaatschappij rekent 45 minuten. Vind ik persoonlijk ook erg ambitieus… Dat van die koffer is een beetje raar… Krijg overal weer wat anders te horen. Heb inmiddels zelfs wanhopig met het vliegveld zelf gebeld, maar die weten ook niks.

Super irritant iig, al die mensen van verschillende organisaties die langs elkaar heen praten en denken het beter te weten…

Het omboeken kost iig 150 euro per persoon… Op een ticket van 415 euro is dat aanzienlijk. Wat een gedoe…

Je koffer gaat natuurlijk altijd mee met het vliegtuig waar je in zit ! Als jij bv van A naar B moet en er zitten 4 overstappen tussen en dit is als **1 **ticket geboekt dan wordt je koffer bij het inchecken in Nederland helemaal doorgelabeld tot de eindbestemming ! Bij aankomst in de US moet je dus wel je koffer van de band halen en even later weer erop, maar het label van je eindbestemming zit er nog gewoon op !

Dus als je het als 1 ticket hebt geboekt, hoeveel overstappen je dan ook hebt, je koffer gaat altijd mee !

Mits die per ongeluk ergens op een verkeerde band beland en je koffer op bestemming C aankomt en jij op bestemming B ! Maar deze koffer wordt gelijk “getraced” en zo snel mogelijk bij je bezorgd !

Dit is dus een x bij mij gebeurd. Ik reisde van Amsterdam naar Honolulu via Newark maar aangekomen in Newark was er geen koffer…de dame vd luchthaven zei dat ik gewoon mijn aansluitende vlucht moest nemen, die koffer zou wel terecht komen.
Aangekomen op plaats van bestemming melde ik me en mijn koffer was al getraced…die was naar Houston gegaan. De volgende dag zou mijn koffer aankomen in Honolulu en die werd netjes gratis afgeleverd bij mijn hotel.

Ook heb ik dit een keer gehad dat mijn koffer er bij thuiskomst in Nederland niet bij zat. Deze was ook al getraced en werd netjes door KLM afgeleverd met een tegoedbon van EUR 25 als ik weer een vlucht zou boeken.

En de overstaptijden zijn heel krap maar maak je er niet druk om ! De luchtvaartmaatschappijen boeken zelf deze krappe overstaptijden dus zij zijn ook ervoor verantwoordelijk dat jij weer op een andere vlucht wordt gezet mocht je je aansluiting missen.

Nou, ik ben terug van mijn vakantie… Het goede nieuws is dat we de overstap hebben gehaald… Wat we daarvoro hebben moeten doen is minder charmant :slight_smile: De rij voor de douane moesten we gewoon voorbij lopen (er is geen regeling voor mensen die haast hebben), ook al worden alle bewakingsmannetjes en andere wachtenden boos. Anders haal je het never nooit! Lekker egoistisch en met een heel rood hoofd, maar we konden ons niet veroorloven om het vliegtuig te missen, ivm afspraken niet lang na aankomst. De volgende keer boeken we iig geen vlucht meer op deze manier!