Overstaptijd aankomst bangkok binnenlandse vlucht naar pukhet

Hallo,
Op 21 februari kom ik aan in bangkok vanuit Amsterdam rond 7u. Ik zou direct een binnenlandse vlucht willen boeken naar Pukhet om 8u40 om van daaruit door te varen naar Koh Pi Pi. Weet iemand of een overstaptijd van 1u40 minuten voldoende is?
Hoe kom ik het best weg van de luchthaven in Pukhet naar de aanlegsteigers voor de ferry?>>>

Had dat niet gegokt als ik jouw was. Even wat vertraging en je bent je geld kwijt. Had een vlucht later genomen of als dat niet kan een vlucht de dag erna. Weet ook niet met wat/wie je vliegt en van welke luchthaven… Er zijn er namelijk 2!! Let hier wel op!
Vanaf Phuket airport rijden er busjes(minivan) naar de de ferry toe. Deze kun je op de luchthaven vinden aan de linkerkant als je uit de aankomsthal komt lopen. Deze gaan naar de verschillende badplaatsen toe…Weet niet of de je ook op de ferrypier droppen maar voor een paar Baht wil de chauffeur altijd even omrijden dus dat moet geen probleem wezen.

1 like

Zou inderdaad het risico niet nemen.
Zo te lezen heb je de vluchten niet aaneengeschakeld geboekt, maar ga je de binnenlandse vlucht apart boeken. Betekent, dat je op BKK door de immigratie moet, je bagage op moet pikken en je weer mag inchecken op een binnenlandse vlucht.
Aangezien de incheck-balie voor de meeste binnenlandse vluchten 20 minuten VOOR het boarden sluiten, heb je dus in werkelijkheid maar 1 uur en 20 minuten en laat je dus geen enkele ruimte voor onverwachte gebeurtenissen.

Mocht er dezelfde dag geen vlucht meer vertrekken naar Phuket, dan kun je altijd een nachtje overblijven in bijvoorbeeld Queens Garden Resort. Niet te duur en zij verzorgen ook airport-transfers. Het resort ligt op 10 minuten van de airport.

Een ander alternatief is het boeken van een vlucht van Don Muang op een geschikter tijdstip. Reken voor de transfertijd tussen Suvarnabuhmi en Don Muang airport is circa 1 uur (spitsuur in Bangkok tussen 8 en 9 uur).

Bagage tipje: Aangezien je direkt door wenst te vliegen van een intercontinentale vlucht op een binnenlandse vlucht, krijg je te maken met bagage en het gewicht daarvan. Houd daarmee rekening tijdens het boeken. Overgewicht wordt rijkelijk “beloond”; ook door de binnenlandse vlucht-aanbieders.
Volgens mij is OrientThai de enige die 20 kg toelaat zonder bijbetaling.

Bedankt voor de reacties.

Ik had de vlucht al geboekt, maar kan hem voor een kleine toeslag nog veranderen naar een vlucht om 10u. Deze komt aan in Pukhet om 12u15. Dit maakt het schema dan weer krap om de ferry te halen. De laatste vertrekt nl. om 14u30.
Is dit dan weer haalbaar denken jullie? Zou echt graag die zelfde dag nog willen in mijn hangmat liggen met zicht op zee om te bekomen van de reis…:zon02:

bedankt

Helaas, daar heb ik geen ervaring mee.
Er werd trouwens een paar posten terug nog een heldere vraag gesteld:
Vertrekt de vlucht naar Phuket vanaf Suvarnabuhmi of Don Muang?

Gezien de aankomsttijd van 12:15u zal het een AirAsia flight zijn, dus dat is in ieder geval mooi meegenomen…