Overstaptijd 3 uur of 6 uur met kinderen in Bangkok

Hallo allemaal,

Wij vliegen eind juli met 2 kinderen van 4 en 2 jaar oud naar Thailand en komen om 14.20 uur aan op Bangkok airport. Vervolgens willen we meteen doorvliegen naar Krabi. Met Bangkok airways kunnen we of om 17.20 uur of om 20.20 uur verder vliegen naar Krabi.

Wat is jullie advies, is 3 uur overstaptijd veilig of toch maar voor zekerheid gaan voor de latere vlucht met 6 uur overstaptijd?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Femke

Persoonlijk zou ik een nachtje in Bangkok slapen, en dan verder viegen.

Drie uur overstap is net te doen, maar is vrij krap. Je wisselt van maatschappij, wat betekent dat je door de imigrasie moet (visumvrije entree), je bagage op moet pikken en dan door de douane moet. Daarna moet je waarschijnlijk van terminal wisselen en opnieuw inchecken en bagage afgeven. Meestal moet dat 30-60 minuten voor vertrek. Als je ook maar iets van vertraging hebt, of ergens lang moet wachten, dan heb je al een probleem.

6 uur overstap is vrij lang, zeker met kindjes erbij. BKK is geen onplezierig vliegveld, maar wachten na een lange vlucht is nooit leuk.

1 like

3 uur is net te krap aan en 6 uur is weer te lang…dus moeilijke keuze. Ik zou zelf voor de veilige optie gaan met 6 uur overstaptijd. Dan kan je lekker rustig aan doen en alles op je gemakje. Ik heb ook weleens 2x een overstaptijd gehad met de kleine van ong. 6 tot 7 uur en het is lang maar het is te doen. (Mijn ervaring is ook dat als je alle tijd van de wereld hebt op de luchthaven dat dan juist alles heel snel gaat en je zo door de douane bent etc etc.)