Overstappen op een andere vliegmaatschappij

Hoi allemaal,

Zaterdag is het eindelijk zo ver en vertrekken we naar Sri-Lanka! Ik kijk er onwijs naar uit maar ik heb nog één vraagje.

Wij vliegen eerst met KLM naar Frankfurt en vervolgens met Srilankan airlines naar Colombo. Hoe werkt dat precies met overstappen? Moet je je bagage gewoon van de bagage band halen en weer opnieuw inchecken? Of gaat dit automatisch? En we hebben 3 uur om over te stappen, dit is dan wel voldoende toch?

Sorry maar het is voor mij allemaal helemaal nieuw.

Bedankt alvast!

Hoi hoi,

Doodsimpel. Bagage zie je algeheel niet tussen Amsterdam en Colombo, aannemende dat het 1 ticket voor beide vluchten is. En als het goed is geeft KLM ook bij inchecken 2 boarding cards, ook voor Frankfurt-Colombo. Zoniet dan moet je in Frankfurt nog ff langs de transferdesk. 3 uur is zat.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi klopt helemaal wat Eric aangeeft. Zelf hebben we vaker meegemaakt dat je in Frankfurt nog je instapkaart moet halen. krijg je 'm toch al in AMS dan is dat mooi meegenomen. Vaak moet je in Frankfurt wel een stukje lopen naar de gate voor Sri Lankan. Maar drie uur is meer dan voldoende. Op de terugweg hetzelfde verhaal, ook dan wordt je koffer gewoon doorgelabeld. Veel plezier in het mooie Sri Lanka!

Oké gelukkig maar! Dus het maakt niet uit dat je met een hele andere maatschappij vliegt.

Nee, dat maakt niet uit. Ze werken netjes samen. Fijne vakantie!