Overstappen Air Asia Bangkok

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met een overstap tussen Suvarnabhumi Airport Bangkok (BKK) en Don Mueang Airport Bangkok (DMK)?
Daar vanaf 1 oktober Air Asia vanaf DMK werkt, zullen wij onze overstap naar Krabi hier moeten halen.
We hebben er echter geen flauw idee van hoe lang deze “tussenrit” duurt.

vb: wij landen in Suvarnabhumi vanuit Abu Dhabi om 6u50 's morgens, en zouden willen weten of het haalbaar is om de vlucht van 10u30 naar Krabi te halen vanuit DMK. Is het met een taxi te doen, dan zal het wel wat drukker zijn? Moeten we denken aan een ochtendspits? Of is er een shuttlebus of - trein of - metro ? Of moeten we ons neerleggen bij de vlucht van 14u15?

Alle tips en antwoorden zijn welkom!

Groetjes,

Lie & Mike

is wel erg krap, want als je om 6.50 land zonder vertraging en je snel door de immigration bent en snel je koffer hebt dan ben je toch al gauw een klein uurtje verder. Dan met een taxi of bus door de spits naar don muang gaat ook wel 1,5 uur duren en dan is het 9.30 zou precies op tijd zijn voor inchecken maar dan mag er niets misgaan

Lijkt me sterk dat mensen al ervaring hebben met deze overstap als DMK nog niet operationeel is.
De AOT heeft wel een shuttle-service georganiseerd en zou om en nabij 45 minuten reistijd nodig hebben.
Taxi kan natuurlijk ook, en deze doet er even lang over.

Uiteraard behoudens de drukte!!

Tijdspanne:
van aankomst BKK tot en met immigratie en bagage is ca. 1 uur.
van BKK naar DMK met taxi/bus is weer een uur
inchecken DMK minimaal 1 uur voor vertrek vliegtuig (voor buitenlandse vuchten komt er immigratie bij en dus weer een uur).
3 uur en 40 minuten uur is dus te doen maar niet echt riant.

Zoals in de eerdere reacties al wordt aangegeven, zou het haalbaar kunnen zijn, maar dan mag er ook helemaal niks tegenzitten.

Houd rekening met:
[ul]
[li]eventuele vertraging van je internationale vlucht[/li][li]langere wachttijd bij immigratie (ik hoefde vorige week maar 3 minuten te wachten, een persoonlijk record, maar afgelopen zomermaanden was de immigratie op Suvarnabhumi onderbezet en zijn er mensen geweest die zeker 2 uur hebben moeten wachten)[/li][li]bagage… Kan vrij snel op de bagageband komen, maar voor hetzelfde geld komt jullie bagage pas als een van de laatste op de bagageband[/li][li]Drukte op de weg van Suvarnabhumi naar Don Muang i.v.m. spits. Regent het toevallig net die dag ? Dan kan het nog wel eens langer duren.[/li][/ul]Advies: neem het risico niet en boek een latere vlucht. Lijkt me niet prettig om te moeten stressen of je je doorvlucht wel of niet gaat halen. Of betaal wat meer voor een ticket en vlieg met Thai Airways/Thai Smile vanaf Suvarnabhumi.

Gezien de verhuis van Air Asia al maanden was aangekondigd en om het risico niet te lopen om onze aansluiting met binnenlandse vlucht te missen, hebben wij voor onze eerste binnenlandse vlucht voor de zekerheid het iets duurdere Thay Airways gekozen (ipv Air Asia).

Gezien de drukte op de wegen rondom Bangkok van het ene naar het andere vliegveld zou ik de gok niet wagen en voor de zekerheid kiezen voor de middagvlucht.

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

1 like

Afgelopen week gebruik gemaakt van DMK…parkeren is een crime…te weinig plaats.
De luchthaven zelf is als vanouds, zij het in wat andere tinten en met een nieuw laagje verf.
Het verkeer van en naar de luchthaven is een ook een crime.

Ik kwam aan om 19:45 uur, was uit de parkeer garage om 20:15 uur en was omstreeks 23:00 bij Bang Na (zo’n 10 km van BKK-airport).
Weet natuurlijk of dat elke avond zo is, maar ik zou niet blind varen op de 45 minuten die de shuttle-bus er mogelijk over doet.

Wij hebben in augustus een vlucht genomen vanuit Chiang Rai naar Bangkok met Air Asia. We hebben toen nog 1 nacht gebleven dicht bij de andere luchthaven. Bagage hadden we heel snel (ongeveer 15 minuten) Je moet dan nog een taxi regelen en de rit, alles bijeen duurde het meer dan 1 uur.