Wij vliegen over een tijdje vanaf Amsterdam naar Bangkok Suvernabhumi. (met Etihad via Abu Dhabi)
Nu willen wij daar gelijk door naar krabi. (met Bangkok airways) Maar nu heb ik wat onduidelijkheden, namelijk:
De ruimbagage. Hoe doen we dat op BKK? Haal je die eerst van de band of eerst naar immigration? Dan weer inchecken met je bagage? Ik kan er niet echt duidelijkheid in krijgen.
De transfertijd. Aankomst BKK 18:05. Vertrek naar Krabi 20:25. Is dat genoeg tijd ivm de bagage?
Misschien willen jullie me wat goede raad geven… THX.
Heefty Etihad een samenwerking met Bangkok Airways? Kun je nazoeken op hun website.
Wat ook werkt, is bij inchecken op Schiphol vragen of het doorgelabeld kan worden. Indien ja dan heb je geen omkijken, indien nee dan moet je ophalen en opnieuw inchecken.
2 uur en een kwartier is krap. Wat oponthoud bij immigratie en je hebt nog maar een uur, wat vertraging en je hebt een probleem. Als je de trip als 1 ticket hebt geboekt (dan kan het natuurlijk zeker doorgelabeld worden) is dat een probleem voor de luchtvaartmaatschappij, heb je 2 aparte tickets dan is het jouw probleem.
Ze hebben idd een samenwerking. Althans, outbound. Andersom staat er niet.
Ons idee was om zsm in Krabi te komen zodat we in de ochtend op het gemakkie door kunnen.
Maar zeker gezien de tijddruk met transfer is dat gemakkie er daarbij die avond dan bepaald niet. Ik twijfel dus om niet toch de een airport hotel en de volgende ochtend de “first flight out” te nemen. Jouw (jullie) gedachten hierover?