Bangkok DMK Airport naar Bangkok Railway Station

Wij gaan deze zomer rondreizen in Thailand, nu hebben we maar 3 weken en proberen we deze weken zo goed mogelijk te benutten. We willen graag vanaf Chiang Mai met het vliegtuig (AirAsia) naar Bangkok vliegen en dan vanaf Hua Lamphong (Bangkok Railway Station) de nachttrein pakken naar Surat Thani.

Het vliegtuig land om 15.50uur op Bangkok DMK Airport (Don Muang Airport) en de nachttrein zal om 19.30uur vertrekken vanaf Bangkok Railway Station. Is dit te halen en wat is de snelste manier om naar het treinstation te reizen?

Ik hoor graag van jullie!

Op Don Mueang Airport Transportation – Don Mueang Airport Guide staat de theoretische reistijd per taxi, die sneller is dan de bus en trein. Ik zou het zelf wel aandurven met de taxi door het drukke verkeer (spits). Het wordt uiteraard een ander verhaal als die kist enorme vertraging heeft. Maar voor dat laatste zou ik ook weer niet al te bang voor zijn, AirAsia kennende.

Het kan dikwijls in de namiddag hectisch zijn op de weg naar het Hua Lamphong station.
Wil je snel op je bestemming komen dan kan je inderdaad best een metertaxi nemen.
Natuurlijk kan je met een goedkopere optie de stadsbussen nr 10 en 29 nemen richting treinstation.
Of je kan gewoon de voetgangersbrug over de snelweg oversteken en daar de trein nemen naar Hua Lamphong (8bath)
Ook nog zeggen dat je voldoende tijd heb om van het één naar het andere te rijden (taxi = 45min/a 1uur)
(stadsbus :1uur a 1/ 15min.)
(trein Dong Muang/ Hua Lamphong=35 a 40 min)