Overstap Osaka

Binnenkort vertrek ik naar Australie en heb dan een overstap van 11 uur op Osaka AirPort.
Weet iemand of het mogelijk is om dan van het vliegveld af te gaan en wat we dan kunnen doen.
Bedankt…

Het vliegveld af zal geen probleem zijn, er is geen visum of zo nodig. Vraag is dus vooral even wat de vluchttijden zijn, en hoe nuttig je je tijd kan besteden.

Kansai Airport ligt een aardig stukje buiten de stad, maar wel met een goede OV-verbinding, waardoor het zeker mogelijk is een paar uur de stad in te gaan. Nu is Osaka geen stad met hele grote bezienswaardigheden, maar het geeft wel het echte stadsgevoel van Japan. Voor een paar uur lijkt me het gebied tussen Namba Station en Tennoji Station me het interessantst: rond Namba Station zitten diverse enorme winkelcentra, vervolgens zou je via Den Den Town (Osaka’s tegenhanger van Tokyo’s Akihabara) en Shinsekai (voor een beetje old school Osaka en zeker ook om lekker kushikatsu te eten) richting Tennoji (met een mooie tempel en ook weer massa’s winkels) kunnen afzakken, alvorens weer terug naar het vliegveld te gaan.

Hier anders nog wat meer inspiratie: Osaka Travel Guide - What to do in Osaka City

Dank je wel. Heb ik nog iets nodig behalve mijn ticket en paspoort om van het vliegveld af te mogen. Of moet er van tevoren een formulier ingevuld worden op het vliegveld? Ik kom om 8:30 aan en vertrek 11 uur later.

Nee hoor het is visa-on-arrival (gratis) voor Europeanen in Japan.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank je wel������

Je zal normaal gesproken in het vliegtuig al twee formuliertjes krijgen, en anders hebben ze die uiteraard ook op het vliegveld: eentje voor Immigrations (1 per persoon) en eentje voor Customs (1 per gezin). Als je die invult kan je verder zo het land in.

Maar op zich ideale tijden voor zo’n stopover, dan kan je best het nodige zien. Wat wellicht ook nog wel leuk kan zijn: Osaka Castle en het omringende park. Het is weliswaar een betonnen reconstructie, maar toch even een dosis Japanse historie met ook nog een mooi uitzicht. En ook makkelijk bereikbaar.

Bedankt, duidelijk verhaal.