Overstap Nairobi

Hallo allemaal,
De volgende zomer gaan mijn vriend en ik graag naar Madagascar. Wij hebben inmiddels een mooie reis samengesteld en we zijn ons nu volop aan het oriënteren op de vluchten.
Wij hebben nu een mooie vlucht op het oog waarbij de terugreis via Nairobi gaat. Wij komen hier om 16.00 uur aan en onze vlucht naar Schiphol vertrekt om 8.15 uur de volgende dag.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een overstap op dit vliegveld? Is er op het vliegveld een mogelijkheid tot overnachting? En hoe gaat het met de bagage?

Ik hoor graag wat ervaringen van jullie, alvast bedankt!

Hoi

OP Jomo Kenyatta International Airport (JKIA) is er GEEN mogelijkheid to overnachting.

Wat leuk kan zijn is 1 nachtje Masaai Ostrich Resort, ze kunnen je komen halen en terug brengen. Je kan struisvogel rijden en eten :slight_smile:

http://www.mericagrouphotels.com/ostrich/
Maasai Ostrich Resort is located 45 kilometres from Nairobi on Athi River/ Kitengela plains.Thirty minutes from the Jomo Kenyatta International Airport and one …

Of

Maazoni Lodge. Is net klaar. Het is maar 25 minuten rijden van de luchthaven, de kant op van Machakos en je kan daar tussen de giraffen wandelen :slight_smile: Ze hebben een heerlijk restaurant, prachtige kamers en een zwembad. Met uitkijk op puur natuur waar je allerlei wilde dieren ziet lopen.

Over allebei staat er meer op mijn blog.

Nairobi ingaan kan ook, maar persoonlijk vind ik dat maar niks. Tis altijd file en razend druk.

Enjoy planning your trip…

.

Oh wat gaaf, struisvogel rijden, kan je er ook op bezoek gaan of is het alleen voor gasten? We hebben al accommodatie in Nairobi nl (moet echt gaan beginnen met plannen verder dan alleen de trein ;))

je kan er ook op bezoek gaan ja en bijv. gewoon lunchen

[ame]Struisvogel rijden - YouTube

1 like

Hee Mwende, die Maazonilodge lijkt me wel wat. Is 't duur? Misschien dat ik die pak als ik via Nairobi kom.

Hey Saada

'k zal asap het visitekaartje en de folder eens zoeken, want googlen helpt niet veel.

Tis niet zo prijzig als je vriendin in Lamu :slight_smile: maar kweetnietmeer precies hoeveel

I’ll be back

.

Super Mwende!

Kaaartje gevonden, ik was 1 letter vergeten :

http://www.maanzonilodge.co.ke/

greetz

Hee Mwende, ik moet inloggen bij deze link…en heb een website gevonden, maar die werkt maar voor een kwart, de rest van het beeldscherm blijft leeg :slight_smile:
Ach, ik heb nog tijd :slight_smile:

Gelukkig ! Ik dacht al dat het aan mijn laptop lag :stuck_out_tongue:
Ik zal haar eens bellen en het melden, lijkt me niet normaal.

grtz

Hallo,
Is wel een late reactie op deze vraag maar hoop dat je mij kunt helpen, mijn man en ik willen in oktober naar Kenia en stuiten bij de tickets zoeken op het zelfde probleem de vroege terugvlucht uit Nairobi, kun jij me. Vertellen hoe jullie dit hebben gedaan?
Zou heel blij zijn met een reactie.
groeten Mattie

van 29 september tot 22 oktober kost 574 euro met KLM, wat is het probleem? Je moet zowel vertrek als aankomstdatum invullen .
Boek wel met www.klm.be en niet met klm.nl, geeft soms grote verschillen .

Volgens mij gaat de vraag over het vroeg vertrekken en dus evt overnachten in Nairobi

klopt helemaal

Mijn man en ik hebben al uuuuuuren op JKIA zitten kaarten met de kinderen om op de vlucht van 04:30 te wachten. Omdat ik niet in het donker wil rondspoken in om Nairobi.
We hebben nu een oplossing : aan de goede kant van de Airport ‘wachten’ en ons dan laten brengen.

Ofwel in :

Maanzoni lodge (soms doet de site het niet, tel : (+254) 20 2699600/2 or 0732 211427)

of wel in :

Amazing Kenya

Vanuit beide ben je in ± minuten op JKIA