Overstap Hong Kong

Heb een reis geboekt in november naar Bali met overstap Hong Kong.
Als ik 2 dagen in Hong Kong wil blijven moet ik dat regelen met de reisorganisatie waar ik heb geboekt? heb ik ook een visum nodig en is het te doen om een hotelletje te boeken, ter plaatse of vanuit nederland.
Heeft iemand dit eerder gedaan en wat zijn ongeveer de kosten.
Alvast bedankt
Jan

Hallo Jan,

Je ticket zal inderdaad veranderd moeten worden. Via de partij waarmee je geboekt hebt.

HK kan duur of goedkoop zijn, dat kies je zelf. Hotels in Kowloon zijn vermoedelijk het beste in jouw geval, wat dichter bij het vliegveld en gemiddeld wat goedkoper dan op HK Island. Kosten per nacht voor een redelijke 3-ster rond de 50 euro. Beter al vanuit NL boeken, en kijken wat de goedkoopste route erheen is (trein of bus vermoedelijk).

Geen visum nodig (i.t.t. voor mainland China).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hallo,

Mijn advies zou ook zijn als het maar 2 nachten is om een hotel bij het vliegveld te nemen. Ik zelf verblijf altijd in het Novotel daar. Is aan een shoppingmall gebouwd en zeer dicht bij de trein waarmee je naar het centrum kunt. Verder is het leuk om de kabelbaan te nemen die daar ook heel dicht bij is.
Je krijgt 90 dagen als je het land in reist.
Als je disney leuk vind daar is ook zeer makkelijk te komen met de trein en niet zo heel lang reizen omdat dat ook vlak bij de airport ligt.
Het voordeel van het novotel vond ik ook dat ze gratis een pick up hebben van het vliegveld en ze brengen je ook weer terug.

1 like

@Moira, waarom zou je bij het vliegveld blijven zitten? Ik heb even op een boekingssite gekeken, dat Novotel is duurder dan veel hotels in Kowloon (en dan doel ik niet op Chungking Mansions of zo, maar gewoon goede hotels). En als je geen zin hebt om met al je bagage de stad in te moeten sjouwen, dan kan je deze (tegen betaling van een paar euro) op het vliegveld in bewaring geven. Persoonlijk vind ik Hong Kong nu net zo’n stad waar je middenin de drukte moet zitten om het echt te ervaren. Nu ben ik wel in Tung Chung geweest onderweg naar Ngong Ping, dat voldoet toch niet bepaald aan mijn beeld van Hong Kong…

1 like

Hallo,

Ik ben zelf 3 keer in Hong Kong geweest 1 keer heb ik in het Nathan Hotel in Hong Kong gezeten en dus 2 keer in Novotel Citygate. Ik heb 5 dagen in het Nathan Hotel gezeten en ik werd er echt gek van vond het veel te druk daar. Ik vind het prima om in de drukte rond te lopen maar slapen in drukte is persoonlijk niet mijn ding helemaal als je gaar uit een vliegtuig komt uit Nederland. Het is ook heel persoonlijk ik vond het heerlijk om lekker rustig wakker te worden ontbijt te eten en dan de trein te nemen naar het centrum en daar lekker rond te lopen en in de avond weer terug te gaan. De trein gaat zo vaak dus je bent ook zo weer terug. Ik heb in novotel 1 keer 1 nacht er geslapen en 1 keer 3 nachten.

Oké, zit wat in. Zo blijkt maar weer, iedereen zit toch net even anders in elkaar.

Zelf had ik daar geen problemen mee, die drukte na zo’n lange vlucht geeft me meestal ook juist weer energie (al hadden we gezien ons tijdstip van aankomst ook rustig mogen toegeven aan de jetlag). En hoewel ons hotel aan een dag en nacht drukke straat midden in TST zat was ontsnappen aan de drukte een kwestie van de gordijnen dicht doen. Geluidsisolatie was toch al prima voor elkaar, alleen hing er direct tegenover onze kamer een enorm groot en fel verlicht wit reclamebord, waardoor je werkelijk geen idee had of het nu dag of nacht was…

Krijg wel weer zin om die kant op te gaan…

dat klopt daarom is het goed om beide adviezen te geven natuurlijk.

Hey Jan,

Ik zat een maandje geleden voor 6 nachten in hong kong. Ik zat in het Eaton hotel (dit koste mij totaal voor 2 personen circa 250 euro) Erg leuk hotel met zeer goede ligging om hong kong te verkennen.
Ik had dit hotel geboekt via arke reizen. Ik was vanaf het vliegveld in circa 35 min bij mijn hotel voor een prijs van 27 euro ! Zoals reeds eerder gezegd heb je geen visum nodig je hoeft alleen een simpel aankomst en vertrek formuliertje in te vullen.
Ik vond hong kong persoonlijk wel redelijk duur als het om eten en drinken ging, maar misschien kwam dit door Bali (waar de prijzen erg laag zijn).

Ik denk niet dat je verplicht bent om het hong kong hotel te boeken bij de reisorganisatie. Ik weet niet wat voor ticket je hebt gekocht?? Is een stopover wel toegestaan? Bij reisoranisaties al kras namelijk niet. Maar mocht het geen probleem zijn dan kan je ook eens kijken bij cathay pacific (website) zij bieden ook veel stopovers aan voor haar passagiers. Heb hier zelf geen ervaring mee.

Succes !!

1 like