Hong kong vraagjes

Hi,

hoelang heb ik nodig voor een goede indruk Hongkong?! Ik dacht zelf een week. Hoeveel budget moet ik voor Hongkong rekenen? ik dacht 500 , maar mijn broer denkt 1000 hahaa

en ik kan toch vanuit china met de boot naar hongkong, of is vliegen beter? Goedkoper?

Ik neem aan dat ik gewoon in hostels kan slapen?

Met mijn zus had ik als budget €500 pp voor een volle week HK met verblijf, eten en uitstapjes. Wij verbleven in een hostel. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste.

Ohh super, jullie deelde de kosten voor slapen?

Via Wereldwijzer app

We deelden inderdaad de kosten voor het slapen. Was ongeveer €180 PP kwijt.

Ok dus dat is voor mij iets duurder, dank je wel!

Via Wereldwijzer app

Hoe lang wil je in HK blijven?

Ik zat te denken aan n week, punt is nu… Ik heb geen idee of t te lang of te kort is… Maar dat weet jij vast wel?

Via Wereldwijzer app

Lastig om een antwoord te geven. Ik vond een week voldoende maar had ook wel wat langer willen blijven.

Dat geeft in elk geval aan dat er genoeg te zien… Ervaren… Is voor in elk geval n week :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ik ben de eerste keer een volle week geweest, met daarin echter ook twee dagen Macau en een dag Shenzhen. Later ben ik nog een keer drie dagen terug geweest. Ook toen heb ik me geen moment verveeld. Hong Kong is weliswaar klein, maar wel heel gevarieerd. Het is niet alleen maar een grote drukke stad, maar pak een veerboot naar een van de eilandjes of een trein naar de New Territories en je krijgt een totaal ander beeld.

Accommodatie is inderdaad wel knap prijzig, de laatste keer in 2011 was ik HK$750 per nacht kwijt voor een hotelkamer in Kowloon. Voor de rest vallen de kosten wel mee, al is HK zeker niet zo goedkoop als China.

Hey erg bedankt!! Heb jij dan low budget geslapen of…?

Ik zat in het Evergreen Hotel, een simpel maar degelijk hotel letterlijk om de hoek bij de Temple Street Night Market.

Mocht je overigens ook Macau willen bezoeken, iets om rekening mee te houden is dat in Hong Kong de kamers in het weekend vaak goedkoper zijn dan doordeweeks (want primair gericht op zakenmensen), terwijl dat in Macau juist andersom is (want vooral gericht op toeristen). Kan zomaar enkele tientjes schelen.

Ahh dank je!!

Hoe je het beste naar Hong Kong kunt gaan hangt af vanaf waar je er naar toe wilt. Wanneer je in China bent is het vaak het goedkoopst om naar Shenzhen te vliegen en vanaf daar de metro te nemen. Vluchten vanaf China naar Hong Kong, dus internationaal, zijn meestal een stuk duurder dan een binnenlandse vlucht.