Overnachtingen Zuid Afrika

Hallo forumleden,

Ben voornemens om in (begin) november een rondreis te maken door ZA (Johannesburg<Kaapstad).
Kunnen jullie mij vertellen of het raadzaam is om in deze periode van te voren alle overnachtingen vast te leggen? Ik begrijp dat rondom de parken je dit uiteraard wel al moet doen.
En wat zijn de gemiddelde kosten per overnachting voor 2 personen?

Hartelijke groet, Reese.

Voor overnachtingen in wildparken is het de hoogste
tijd om te boeken/reserveren, plaatsen zijn beperkt, en
vaak al een jaar tevoren volgeboekt, zeker de mooiste plekken!

In Juli 2014 waren we voor Guesthouses, B&B zo R700-R750
gemiddeld kwijt, de goedkoopste R500, de duurste R1100,
dit alles voor twee personen inclusief ontbijt en de Backpackers
waren nog een stuk goedkoper, deze zijn eigenlijk wel de leukst vanwege
het contact met anderen, maar soms wel druk, meestal jongeren!

En dan komt de wisselkoers een beetje om de hoek kijken, we hebben
wel eens nog geen 10 rand voor één Euro gekregen maar toen was
het zo’n beetje 16 rand en nu op dit moment 14.4 dus dit kan
een wezenlijk verschil uitmaken!

Hotels doen wij eigenlijk nooit, we voelen er ons niet thuis
verschrikkelijk, dus kan ik helaas niets over zeggen!

veel planplezier

Dank je wel Peter! Een jaar van te voren dus al reserveren voor de parken…ik ben net pas begonnen met inlezen, ben dus nog niet toe gekomen aan de mooiste plekjes.
Mocht je tips hebben dan hoor ik die graag :-). En wij zijn geen backpackers, daar zijn we toch wat te oud voor…haha. Ik zit toch ook aan B&B of Guesthouses te denken.
De prijzen zijn nog best hoog, althans ik had het wat goedkoper verwacht de overnachtingen. Goed om te weten. Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Er zijn ook goedkopere B&b maar ja zijn de plekken vaak niet zo goed en schoon. Wij boeken altijd van te voren van alles, dat scheelt zoveel zoeken per dag en stress en dat is dus niet nodig op je vakantie als je IN Nationale pRken wilt slapen, dan moet je nu boeken, maar er zijn ook genoeg mooie lodges buiten de Nationale parken en redelijk geprijst ook, met goed eten. En schoon.

Dat was mijn idee ook Thatch. Geeft ook veel rust onderweg om alles van te voren te boeken. Nu snel maar inlezen en op dit forum kijken, gezien je best tijdig moet reserveren (parken). Bedankt voor je reactie!

kom je er niet uit ik kan helpen Reese. kijk maar even op mijn side suc6

Nou wij vinden juist alles van tevoren boeken geen rust geven,
je hebt dan elke dag de verplichting om een bepaald doel te halen,
vooral als je ergens langer zou willen blijven!

Zelfs in de eerste helft van juli hadden we eigenlijk geen of nauwelijks
problemen om onderdak te vinden!
Eenmaal een guesthouse dat al vol zat, maar we werden gewoon geholpen
en onderdak werd bij vrienden gevonden!

En eenmaal een Backpackers waar we aankwamen en eigenlijk nog wel plaats
was, maar de eigenaresse raadde ons af om te blijven want er waren een 50
tal jonge rugby spelers in huis en die waren eind van de middag al aardig dronken.
Met haar hulp ook in no time een prima alternatief gevonden!

En wat de prijs betreft, waar vind je hier nog onderdak voor één nacht, voor
twee personen onderdak met een prima ontbijt, en altijd met een veilige
plek voor de auto, dus niet ergens langs de straat voor rond de €50,?

Onze duurste (R1100) was trouwens in Bloemfontein en was zo’n beetje
de minste van allemaal achteraf gezien!

Veel planplezier

Zelf backpack ik altijd. Het is de goedkoopste optie, je ontmoet altijd fantastische mensen, en ze zijn veelal gelegen op toplocaties. Vroeger ging het in Backpackers meestal om feesten, maar die trend is helemaal veranderd. Je hebt backpackers die gelegen zijn in kleine Xhosa dorpje aan de wildcoast of dichtbij Hogsback, Backpackers die Het voorbeeld zijn van duurzaam tourisme, Backpackers die gelijken op een hotel en Backpackers op 2 minuten van een prachtstrand. In elke Backpackers vind he het boekje ‘coast to coast’ waarin alles Backpackers van het land in vermeld staan. Zo Kan je altijd die dag van te voren UW volgende locatie boeken. Heel makkelijk. In November moet je niet te veel op voorhand boeken. Tamusement.

Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app

ja Backpacken ook gedaan toen we jonger waren en dat in vele landen over de wereld, maar net als Reese nu wat luxere b&b’s op mooie plekken. daar komt je ook vaak in contact met leuke mensen. En in november is nu vaak al best druk merken we.
groet Annemieke
southafricanpersonaltravel.webs.com