Overnachten in Mombasa

Beste wereldwijzers
Op 7 januari komen wij aan in Mombasa. Momenteel zoeken we nog naar een goedkope accomodatie maar die zijn blijkbaar niet te vinden. Zelfs de budget-accomodaties uit de LP van 2009 swingen de pan uit!
Iemand enig idee of adresje voor 2 personen?
Alvast bedankt!
Anneke

Kijk eens naar het Castle Hotel. Goed en niet te duur.gr Wim

fabrie wat is dat nou voor antwoord? Dat is toch niet duidelijk? Hoeveel geld is dat dan?
Aan de andere kant Anneke zegt ook niet wat ze goedkoop vind of bedoeld.
Een Castle hotel van de Sentrin group rekend een 9000.00Kes dus een 70-80 euro voor een kamer.
Daar staat tegen over dat b.v. een White Castle hotel nog niet de helft rekent.

Jaap
P.S iedereen nog een fijn nieuw jaar gewenst.

Beste Jaap(wie dat ook moge zijn) mijn antwoord lijkt me duidelijk genoeg. De mensen die wat zoeken kunnen zelf even op de site van het hotel kijken wat de prijzen zijn.Ik zeg dat dit een goed hotel is voor een redelijke prijs .Niets meer en niets minder!
Uiteraard zullen er goedkoper hotels zijn.Alle waar naar zijn geld.
Gr Wim

http://www.sleepout.co.ke/Accommodation-in-Mombasa-Town-s/3180.htm Misschien kan je hier iets op vinden.

Bij het busstation in de buurt zijn de goedkopere hotels, maar daar is altijd veel herrie… Ligt eraan wat je precies wilt?

Dan had je het niet goed gelezen:ze schrijft:“Zelfs de budget-accomodaties uit de LP van 2009 swingen de pan uit!”
Vandaar dat ik b.v Het White Hotel noem dat is een schoon hotel en normaal betaalbaar (ca 10 euro 1 persoons kamer en twee persoons een ca 20Euro incl. breakfast)
Zulke hotels zijn moeilijker op het Internet te vinden anders vraagt ze het toch niet hier?
white castle.jpgwhitecastlebrackfast.jpg
vriendelijke groet
Jaap

Zoals ik eerder al aangaf geldt zeker in Afrika dat je krijgt voor wat je betaalt.Ik zag dat het Castle hotel 130 dollar rekent voor een tweepersoonskamer
Lijkt me een redelijk bedrag voor dergelijke kamers op die lokatie.
Het kan natuurlijk altijd goedkoper

Ja,misschien zie ik het niet goed ik dacht dat Kenia een armer land was met lager lonen en prijzen.
Ik kon me niet voorstellen dat daar de kamer meisjes een 900euro 106.466oKes ontvangen.
Maar nu zie ik in dat de lokale bewoners daar ook dik mee kunnen profiteren en het dus inderdaad
het waar voor je geld is.
En hier is een twee persoons kamer (b.v.Ibis hotel Schiphol een 55 Euro)
Ik wist niet, dat zeker in Afrika geldt dat je krijgt wat je betaald, ik kreeg eerder een andere indruk,ik
ben vroeger veel in dat soort hotels geweest waren vaak van buitenlanders,en toen waren daar heel andere woorden voor.
Ik ben blij dat het nu helemaal veranderd is en er nu waar voor je geld is,ga in Februari weer eens naar Kenia.
Jaap

Misschien kom ik je wel tegen. Vertrek vanavond. Betaalt is trouwens met een t in plaats van een d
voor je verdere informatie geef ik je nog mee daar een aantal jaren gewoond en gewerkt te hebben.Nu kom ik er nog 3 /4 maanden per jaar en weet dus best wel hoe e.e.a. werkt.
Maar dat zal ik je nog wel eens uitleggen.
gr Wim

Vind je dit nou echt nodig? Iedereen maakt wel eens een spelfoutje…

1 like

Wel als iemand mij publiekelijk probeert af te …
als zg kenya deskundige

pole pole
het is warm in kenya
sawa sawa

1 like

Wat moeilijk… Betaald met d of t kan beiden heren.
Maar denk niet dat dit interesant is voor het forum hier.

:bad: Nederlandse les :
Je krijgt wat je betaalt , je krijgt niet wat je niet hebt betaald!

1 like

Facebook pagina met contacten:

1 like

Per 2 jaar ?
White Castle

Maak je nu een grapje?
Ik had het gewoon over het Minimum loontje per maand.
Dat is niets bijzonders aangezien de prijs 130,00 per nacht zelfs hier in Nederland wel heel behoorlijk is.
En aangezien Fabrie daar langer geweest en meer dan ik daar is en schrijft dat:“geldt zeker in Afrika dat je krijgt voor wat je betaalt.”.
En ik kan het Hotel niet,dan kan ik er niet van uit gaan dat je daar gewoon de volle mep betaald,maar het personeel met een of ander plaatselijk
honger loontje uitgebuit wordt.Dat is geen waarde voor je geld,daar zijn wel heel andere woorden voor.
Maar aangezien er verder niemand op het bericht van Fabrie reageerde,zullen we er maar van uit gaan dat het wel eerlijke handel is,
en waarde voor het geld dat lijkt me een goede conclusie.

Jaap

P.S.Masaku
de link van je is fout.(de link naar facebook van Kenya klopt wel)
Het betreft hier het White Hotel in Mombasa.
(staat bij de ingang van Mikidani)

Jaap