Overnachten in kasteelruine te Schotland

Hoi,

Ben momenteel bezig met een reisje naar schotland waarbij ik een nacht wil doorbrengen in een kasteelruine. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en waar zou je dit het beste kunnen doen. Gezien het grote aantal ruines is het lastig hier een snelle keus uit te maken.

Maarten

hallo,

kijk eens op deze site www.tije.nl
is een site van mensen die schotlandfans zijn en er een heel mooie site van hebben gemaakt .hier zul je beslist de informatie vinden die je zoekt.

wens je alvast een fijne vakantie en veel succes
groetjes pia

sorry moet zijn www.teije.nl

groetjes pia

Hoe bedoel je kasteelruine? Wil je je tentje opzetten in half afgebroken kasteel, of gewoon een overnachting in een kasteel dat nog wel (redelijk) intact is waarbij je gewoon in een kamer slaapt?
Een ruine is naar mijn idee een kasteel waarbij er bij wijze van spreken 2 muren overeind staan, daar kun je niet in slapen toch ;)?

Hieronder een link naar een lijst met kasteelaccomodatie. Naar welk gebied zou je graag willen gaan?

http://www.rampantscotland.com/castles/castlesaccom.htm

Hoi,

Het gaat toch wel om een echte ruine, dus geen kamer in een voormalig kasteel. Wellicht is een tent dan nodig, maar het beste zou zijn als dit nodig is.

Wat betreft gebieden, daar heb ik geen idee van, ik ben nog nooit in Schotland geweest. Het liefst niet te ver van Edinburgh.