Overnachten in de buurt van corcovado

Ons plan is om in Januari 3 weken naar costa rica te gaan. Het ticket is geboekt en de huur auto is bijne rond. Nu ben ik bezig om te kijken waar we zeker heen willen. We willen graag naar corcovado en zijn opzoek naar een plek om te overnachten. Ik ben al verschillende mogelijkheden tegen gekomen maar dit is allemaal redelijk prijzig. Nu lees ik op internet dat het ook mogelijk is om te camperen of te slapen in de dorm. Ik kan hier weinig van terug vinden. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het camperen of met slapen in de dorms?

In februari 2010 zijn mijn vriend en ik naar het Corcovado Park geweest. Met de auto zijn we naar Bahia Drake gereden (wat best een spectaculaire tocht was door diverse kleine riviertjes!) We hebben overnacht in Bahia Drake met een cabina aan het strand, was niet heel goedkoop. Verder was er nog een hostel waar een Frans echtpaar sliep die met ons mee zijn geweest op de tweedaagse tocht naar het Corcovado Park. Vanuit Bahia Drake hebben we bij een Amerikaanse vrouw die daar een klein bureautje heeft een tocht geboekt voor twee dagen naar het park. Met een boot in ongeveer 1,5 tot 2 uur naar het park gevaren. Daar aangekomen hebben we gelopen naar het Ranger Station waar we hebben geslapen. Je moet je er niet te veel van voorstellen. Een groot houten huis, met ruimtes waar matrasjes liggen waar je op kan slapen met je klamboe over je heen. Vanuit het Ranger Station hebben we diverse wandelingen gemaakt van ongeveer 4 uur. Corcovado bezoeken was voor ons het hoogtepunt van de vakantie. Zo ver van de bewoonde wereld, een hele mooie ervaring. Wat ons betreft echt een aanrader om te overnachten in het park.

Veel plezier met de voorbereidingen van je vakantie.