Overnachten Corcovado

Hoi Costa Rica kenners,

Ik heb jullie hulp nodig bij het plannen van een trip naar Corcovado park.

Graag wil ik nl. tijdens mijn reis een overnachting doen in het park maar ik twijfel over twee opties en heb wat vragen.

Optie 1: Vooraf een excursie boeken waarbij zit inbegrepen: vervoer, hikes, overnachting, gids en eten
Nadeel is alleen dat het heel erg prijzig is ca. E275,00 p.p. wij zijn met twee personen.

Optie 2: Zelf de overnachting ruim van tevoren vastleggen en ter plaatse een gids, slaapgerei e.d. regelen.
Het voordeel is dat het stukken goedkoper is, echter zijn een aantal dingen voor mij onduidelijk:

-Hoe lastig is het om een gids te regelen? Kan dat vaak ter plaatse bijv. bij aankomst in Drake Bay voor de volgende dag iemand regelen
of loop je dan (groot) risico dat je niemand meer vind:
-Wellicht een stomme vraag, maar hoe kom je aan een tentje en dergelijke om op het station te kunnen overnachten?
Is er volop aanbod in nabijgelegen plaatsen (zoals dus bijv. Drake Bay, ik denk nl. vanuit daar het bezoek te plannen)

Ben benieuwd naar jullie tips!

Je moet een maand van te voren al de overnachting in het park geregeld hebben. Als je dat zelf wilt regelen zul je ruim voor die tijd moeten beginnen met regelen. Bedenk dat je soms op je e-mail domweg geen antwoord krijgt.
Zomaar ter plaatse een gids regelen, tentje huren en een entreekaartje kopen is er niet bij.
Zeer goede adviezen vind je hier: KLIK HIER

Bedankt voor je reactie. Die topic had ik al eerder gezien ja maar ben er nu eens goed voor gaan zitten :wink:

Ik heb het idee dat het toch wel een stuk makkelijker is om een totaalpakket te nemen, dan kom je (als het goed is) niet voor verrassingen te staan

Dat klopt helemaal.
In zo´n pakket zitten de transfers van Sierpe naar Drake,
overnachtingen met maaltijden en excursies.
1 dag nationaal park Corcovado
1 dag snorkelen bij Caño,

Johan
www.costaricaopmaat.nl