Mijn vriendin en ik zullen eind december en januari gedurende 20 dagen in Nicaragua rondreizen.
We willen graag genoeg zien, maar niet aan een rush tempo.
Momenteel denken we aan deze route, graag hadden we jullie raad gevraagd rondom:
oudejaar? In Granada of San Juan del sur & waarom?
Granada hoeveel dagen hier best voor uit rekenen (in onderstaande tabel rekenen we ook de omgeving rond de vermelde locatie)
we zitten nog met 3 dagen open, en de 11de is het mijn verjaardag. Hebben jullie suggesties hoe we deze nog best invullen?
Input voor accommodatie ook steeds welkom
27 Aankomst 20u41 Managua
28 Granada
29 Granada
30 Granada
31 san juan del sur
1 san juan del sur
2 san juan del sur
3 omtepe
4 omtepe
5 omtepe
6 omtepe
7 leon
8 leon
9 leon
10
11
12
13 corn island
14 corn island
15 corn island
16 corn island /Boek hotel Managua
17 8u45 (Vertrek Managua)
Een heel mooi reisschema! En de beste periode van het jaar om te reizen; droog en zachte temperaturen. Ik heb hieronder enkele tips gezet:
27 Aankomst 20u41 Managua (meteen doorreizen naar Granada en daar overnachten)
28 Granada (zo’n 3 of 4 dagen Granada inclusief Masaya en Laguna de Apoyo is prima)
29 Granada
30 Granada
31 San Juan del Sur (Check van te voren wanneer de bussen rijden i.v.m. oud en nieuw. Je moet je accommodatie ver van te voren boeken, want San Juan del Sur zit dan compleet volgeboekt en dan is er echt nergens meer plek!!! Met oud & nieuw hebben ze vaak wel goede feesten ;))
1 San Juan del Sur
2 San Juan del Sur
3 Ometepe
4 Ometepe
5 Ometepe
6 Ometepe
7 León
8 León
9 León
10 Cañon SomotoKun je in 1 dag bezoeken en weer terug naar bijv. Estelí waar je twee dagen kunt verblijven en o.a. UCA Miraflor kunt bezoeken. Wat minder op de route ligt, maar ook echt de moeite waard is, is Matagalpa. Je kunt er ook voor kiezen om daar heen te gaan.
11 Estelí / MatagalpaWaar hou jij van? Liever strand of bergen? Iets actiefs doen of rustig aan? Persoonlijk zou ik aanraden om je verjaardag te vieren op de Corn Islands, hoe gaaf is het dat je je verjaardag kunt vieren op een tropisch eiland? En het zijn echt prachtige eilanden! Je kunt de Corn Islands wat naar voren schuiven in je reisschema na León of Cañon Somoto en dan iets eerder terugkomen, zodat je daarna nog bijv. Matagalpa kunt bezoeken.
12 Estelí / Matagalpa
13 Corn Islands
14 Corn Islands
15 Corn Islands
16 Corn Islands /Boek hotel Managua
17 8u45 (Vertrek Managua)
Oud en Nieuw in San Juan del Sur vieren, is veel meer te doen en heerlijk op het strand
Voor accommodaties, check Lonely Planet en Trip Advisor. Voor Granada kan ik je in ieder geval deze aanraden: La Siësta, Hostal El Momento en Hotel Con Corazón
Bedankt voor de informatie,we kijken er naar uit en zullen oudejaar in San Juan del sur vieren. Geen slecht idee om mijn verjaardag op de corn islands door te brengen