ik kan echt helemaal nergens vinden waar de orkaan Stan nu precies over Guatemala is getrokken…
Ik vertrek namelijk volgende week daar naartoe…maar wil eigenlijk wel eerst weten of het wel veilig is en dat ik niet in een getroffen gebied terecht kom.
Ik wil de eerste tijd in Antigua doorbrengen…weet iemand toevallig daar iets over???
ik ga over 3 weken naar antigua. Ik heb gehoord dat Antigua niet getroffen is, het regent er alleen erg veel. Inmiddels is Antigua een soort Venetië te noemen… zorg dus voor een paraplu en wat warme kleren. De orkaan is ten westen langs Antigua getrokken, wat betekent dat je niet meer van daaruit bij de zee kan komen door modderstromen. Er wordt ter plaatse om vrijwilligers gevraagd die mee kunnen helpen huizen moddervrij te scheppen. Dus misschien dat je ook nog iets kan doen…
Veel succes en misschien tot in antigua!
Kijk eens op het Torn Tree Forum van Lonely Planet, zoiezo een hele goede travelsource omdat daar heel veel plaatselijke bevolking deelneemt aan het Forum.
Je vind er veel info over de situatie momenteel!
Antigua is helemaal Antigua. De orkaan is niet over Guatemala geraasd maar over Mexico, maar heeft met zijn grote hoeveelheid regen wel meer ellende veroorzaakt in Guatemala dan in Mexico. Antigua is buiten veel regen niet getroffen. Een Venetie zou ik het niet noemen, die orkaan is het laatste water wat we gehad hebben en halverwege de dag vallen de mussen weer van het dak door de hitte. JOEPIE … de zomer is begonnen !!